"חופש הביטוי"

בן כספית הסית נגד החרדים - אך לא ייענש

העיתונאי בן כספית אמר בתכניתו ברדיו כי "ללא חרדים - אולי היתה לנו מדינה נורמלית", ובעקבות כך פנה ארגון בצלמו לרשות השנייה - שהגיבה: זהו 'חופש הביטוי' (עיתונות, ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
בן כספית וינון מגל (צילום: “מתוך התכנית של ינון מגל ובן כספית - רדיו 103fm)

לפני כחודש אמר העיתונאי בן כספית בתכניתו ברדיו 103 FM: "לך תדע מה היה קורה לו היינו פה במדינה בלי דתיים. המדינה הייתה עלולה להיות שפויה".

בעקבות כך הגיש ארגון בצלמו תלונה חריפה נגד בן כספית לנציב ברשות השניה דוד רגב ודרש לקנוס את התכנית על דברי הבלע ההסתה והשיסוי נגד המגזר הדתי/חרדי כולו .בתלונה תהו אנשי הארגון, לו בן כספית אמר דבר דומה על ערבים או אתיופים הרשת כולה הייתה סוערת והשדרן היה מפוטר בו ביום.

היום להפתעת אנשי הארגון, התקבל מכתב תשובה בו נקבע שמדובר באמירה לגיטימית במסגרת חופש הביטוי.

"בעקבות תלונתך פניתי לתחנת הרדיו 103 FM שמסרה בתגובתה: רדיו 103 FM, חרט על דגלו עקרונות של פלוראליזם, חופש ביטוי ומתן במה למגוון רחב של דעות במגוון רחב עוד יותר של נושאים מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית. במקרה המתואר, "התלהט" השידור החי בעידנא דריתחא. אני מצר אם נגרמה לך אי נעימות מההאזנה ומודה לך על פנייתך, כתב רגב.

מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בהחלטה אומללה המעניקה אפשרות לפגוע בחלקי העם תוך הסתתרות מאחורי חופש הביטוי. חופש הביטוי לא מתיר שיח של שנאה הסתה ורוע נגד מגזרים שלמים. ארגון בצלמו יערער על ההחלטה וידרוש צדק והשעיה לשדרן הפוגע".

נציב תלונות הציבור של הרשות השניה, דוד רגב, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לטענות ואמר, כי יש לשים לב לכך שלא מדובר באמירה של רצון ח"ו להיעלמות הדתיים מהמדינה אלא אמירה של שיח היפותטי שלוותה במילות הסתייגות. "צריך גם לשים לב שלא מדובר היה במיקרופון בודד של בן כספית וכי מולו היה ינון מגל שהשיב לו ואיזן את הדברים. צריך לשים למסגרת בה נאמרו הדברים ובאיזה הקשר".

רגב הוסיף, כי בכל אופן בעקבות התלונות התקיים שיח עם הנהלת התחנה בנושא כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר