בכיר באמ"ן:

"מכחישי רצח רבין הם כמו מכחישי שואה"

ימים לאחר שד"ר מרדכי קידר העלה מחדש את תאוריות הקונספריציה סביב רצח רבין, כתב ראש חטיבת המחקר באמ״ן לפקודיו, בהם בנו של קידר, בהם ערך השוואה חריפה (בארץ)

תא"ל דרור שלום (צילום: דובר צה"ל)

ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל דרור שלום, כתב לחייליו איגרת על רצח רבין והקונספירציות בנושא: "המכחישים את רצח רבין דומים למכחישי השואה".

המכתב המלא, שיתפרסם בעיתון שביעי ונכתב ברקע התבטאותו מעוררת הסערה של ד"ר מרדכי קידר שהעלה שאלות מי הרוצח של ראש הממשלה המנוח, הגיע גם אל בנו של קידר, המשרת באמ"ן.

"בפרספקטיבה אישית. חייתי לפני ואחרי הרצח בדיוק אותו מניין שנים, אולם בפרספקטיבה לאומית והיסטורית זהו פסיק בזמן".

בחלק זה של מכתבו ערך את ההשוואה החריגה: "והנה כבר קמים אנשים חשוכים ומכחישים! כן, בדיוק כמו מכחישי השואה, כבר מקדמים באופן נלוז אמירות הכחשה לרצח המתועב. לא זו בלבד, המכחישים הם מתוך עמנו אנו".

"כמפקד, אני בוחר שלא למרק את מצפוני באמירות עדינות וכלליות, ונוקט גינוי בוטה: הכחשת המניעים לרצח רבין וזהות הרוצח היא בבחינת מעשה בגידה בערכי הדמוקרטיה, הקורא תגר על יסודות החברה והמדינה".

עוד כותב ראש חטיבת מחקר באגף המודיעין כי "בהיותנו בוגרים אנו יודעים להבחין בין טוב לרע מוחלט. רצח רבין הוא מעשה רע מוחלט. אל לנו לגמגם, אל לנו להיות סובלניים כלפי הרוצח, מניעיו ותומכיו. עלינו להוקיע לא רק את המעשה הנפשע אלא גם את אלה המכחישים אותו".

"עלינו להילחם ברוע לא בדרך אלימה, אלא באמירה, בלימוד העבר, בהנצחת הזיכרון ובעיקר בעשייה יום-יומית של עמידה נחרצת ובלתי מתפשרת מול כל חורשי רעתה של הדמוקרטיה הזו מבית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כבכל שנה, מתקיימים בכלל צה"ל טקסי זיכרון וציון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. במקרה המדובר בחר המפקד לפנות לפקודיו באיגרת אישית בה שיתף אותם מתחושותיו ביום זיכרון זה, תוך שהוא מפגין אמירה פיקודית וערכית. כל ניסיון לקשור בין דבריו לאמירות פוליטיות כאלה ואחרות מהווה פרשנות לדברים הכתובים ומשולל כל יסוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר