"לא הולך לקרות שום דבר"

ח"כ אורי מקלב: 'תוציאו מהלקסיקון את המילה 'להתגמש''

בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', חושף ח"כ אורי מקלב מה צפוי להתרחש כדי שתקום כאן ממשלה, תוקף את חברי גוש הימין שקוראים לחרדים להתגמש ואף לא שולל ישיבה עם יאיר לפיד • צפו בראיון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חברי הכנסת החרדיים חווים בימים אלו ימים של שעמום פוליטי, שכן הח"כים הנמנים על בלוק ה-55 של הימין, לא מנהלים מגעים עם 'כחול לבן', את המו"מ מנהלים עבורם אנשי 'הליכוד', כמוסכם, אך למרות זאת, בקרב המפלגות החרדיות נערכים לכל תרחיש.

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) חושף בראיון ל'כיכר השבת' האם קיימת "תכנית מגרה" שתמנע את הבחירות, בטוח כי לא תוקם ממשלת אחדות, תוקף את איילת שקד, לא שולל ישיבה עם לפיד ומצהיר: "אין לנו על מה להתפשר".

יש תכנית שתציל אותנו מבחירות שלישיות?

"יש תרחישים, כוונות ורצונות שכרגע הם לא יכולים להתממש. כיום, בני גנץ קיבל 28 יום, אנחנו נמצאים אחרי מרבית הימים ושעון החול אוזל. לא תהיה אחדות, לא נראה שתתממש קונסטלציה פוליטית אחרת. חשבנו שיוציאו שפנים ואגוזים ויתחילו מהלכים דרמטיים אבל זה לא נעשה".

אתם מדברים עם "כחול לבן"?

"אנחנו לא לבד, אנחנו כגוש של 55. כחול לבן יחפשו אפשרויות אחרות ולדבר עם חלקים מגוש ה-55. לא נראה שליברמן הולך לעזור לבני גנץ להקים ממשלת מיעוט. ליברמן לא יקים ממשלת מיעוט עם בני גנץ. כל יום שעובר זה מחזק את מה שאנחנו יודעים - שלא הולך לקרות שום דבר".

בכל זאת, מה התוכנית שלכם להינצל מבחירות?

"ב-21 ימים האחרונים, ההסתכלות של כולם אחרת, שם יהיה מרכז הכובד של העשייה. עד עכשיו קיבלו שניים להרכיב את הממשלה מה שמנע מראשי מפלגות לעשות מהלכים לבד, ציר למנוע בחירות שלישיות. ואז, בתוך הליכוד ידברו קבוצות ויהיו תרחישים שעלולים להביא לחיבור בין מפלגות".

יהיו פשרות ביהדות התורה? איילת שקד דורשת מכם להתגמש...

"ליברמן אומר אני דורש מכם. אנחנו צריכים לוותר? מה שהיה או שיהיה. הדרישה שלו היא של חוק גיוס שיתקבל בלי פסיק, בלי שינוי, כמו שאני אומר, זה נקרא שאני לא מתפשר? אולי נעמיד דרישה ונאמר שהם לא רוצים להתפשר.

"מה שמפריע לנו בימים האחרונים, אלו שמחבלים בגוש ומזיקים. הם באים מתוך שורות הגוש גם מהליכוד ומפלגת ימינה. על מה הם מדברים? על איזה דרישות? שקד יכלה להסכים לגיור? לתח"צ בשבת? הדרישות להתגמשות, והתפשרות לא יהיו.

"תוציאו מהלקסיקון את המילה 'להתגמש'. אני לא בא בדרישות, רק אומר לשמר את הסטטוס קוו".

בממשלת אחדות תאלצו לשבת עם יאיר לפיד. תעשו את זה?

"לפיד או לא לפיד זו שאלה שחוזרת על עצמה כל הזמן, וזה עוד יחזור על עצמו. נתנו לליכוד את האפשרות לנהל מו"מ. קודם שיפתרו את הבעיה מי ראשון, גנץ או נתניהו. לפיד זה לא השם, זה המעשים והמסרים והעמדות שלו.

"מצד אחד מדברים על אחדות והבנות, מצד שני יש מסרים הפוכים – מי מוביל את זה? רוב רובם של ראשי כחול לבן נמצאים בעמדה שיכולים לחיות איתה ואם היא תהיה העמדה המובילה, והמנצחת, ותהיה הבסיס לקווי היסוד לממשלה הבאה, אז הכל עוד פתוח, ולכן אנחנו אומרים שאפשר להגיע לממשלת אחדות".

אתה מתגעגע לחוק הגיוס אליו התנגדו ב'אגודת ישראל'?

"מועצת גדולי התורה של שתי המפלגות היו בהסכמות. ליברמן הסכים להם, לא הייתה בעיה עם החוק. ליברמן רוצה לעשות סוף לעידן נתניהו.

"החוק שהובא בפנינו על ידי צוות המו"מ של הליכוד, הנוסחים שהיו על זה הסכמות, היו רק שאלות עדינות ולא מהותיות. ליברמן מדבר על חוק אחר, לא לוותר על שום פסיק".

תחבורה ציבורית בשבת מתפשטת. תופעה שאפשר למנוע?

"תחבורה ציבורית בשבת – היו יוזמות בעבר לקווים בתוך ירושלים לא קשורים למשרד התחבורה ומשרד התחבורה נלחם בזה עד כדי איום על חברות שהעסיקו את האוטובוסים. מאיזה כסף הן (העיריות) מממנות את זה? אלו כספים של אנשים, של הארנונה. יש במשרד התחבורה מפלגת ימינה. היא לא יכולה להתפשר בעמדה הזו. צריך למנוע מהרשויות המקומיות להפעיל תח"צ בשבת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר