24 שנים לרצח

בתו של יצחק רבין: שליש מהעם מאמין בקונספירציה

24 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ובתו דליה מכירה במציאות לפיה אחד מתוך שלושה ישראלים מאמינים כי ד"ר מרדכי קידר צדק בטענתו שיגאל עמיר אינו הרוצח (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריה של דליה רבין, היום (צילום: מתוך פייסבוק)

בטקס שנערך היום (ראשון) בבית הנשיא, לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, נשאה דברים בתו, דליה, שהתייחסה לתיאוריות הקונספירציה שכיכבו לאחרונה בכותרות, סביב האירוע הדרמטי.

כזכור, בהפגנה שנערכה לפני כשבועיים מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אמר ד"ר מרדכי קידר כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את רבין, אלא אדם בשם י.ר, ואף טען למעורבותו של השב"כ ברצח.

בתו של ראש הממשלה המנוח, כאמור התייחסה לכך היום, ואמרה: "אחד מכל שלושה ישראלים מאמין בתיאורית הקונספירציה. חמישה אחוזים מהישראלים אומרים בגלוי כי הרוצח צדק!".

"אלו נתונים קשים", הדגישה. "משהו נרקב בדמוקרטיה הישראלית: הנתונים האלה מופיעים בעקביות, בתזוזות לא גדולות, בסקרי דעת קהל מעשר השנים האחרונות. צריך להסתכל עליהם בעיניים, כי לא נוכל אחר כך להגיד לא ידענו".

ד"ר קידר (צילום: Arielinson, מתוך ויקיפדיה)

דליה רבין הוסיפה בתסכול: "שנים אנחנו אוהבים לספר לעצמנו, שכל העם התאבל על רצח ראש ממשלת ישראל בידי מתנקש יהודי, אבל זה לא נכון. במקומות רבים היו התפרצויות של שמחה. פעם, לפני 24 שנים, לפני 20 שנה, זה לא היה יפה להראות את זה, להגיד את זה. היום זה בסדר, מותר, מקובל. במרכז יצחק רבין אנחנו פוגשים כל כמה שבועות את התלמיד שאומר: 'טוב שרצחו את רבין, אני הייתי רוצח את רבין'".

"השנה לא נותרה ברירה. צריך להגיד מעל כל במה, את המובן מאליו ואת הידוע: ראש ממשלת ישראל נרצח בידי מתנקש יהודי, שהודה ושיחזר והורשע ונשפט. שלא חזר בו מהודאתו ולא התחרט, ולא התנצל".

בתו של יצחק רבין סיימה את דבריה בקריאה: "חובה על כולנו להבין, שהתבססותן של תיאוריות קונספירציה תורמת להשלטת אנרכיה; בית המשפט פסק? אז מה. ועדת חקירה ממלכתית חקרה? 'בואו, אנחנו יודעים מה באמת קרה שם…'. תיאוריות הקונספירציה גורמות לאיבוד האמון במערכות הצדק ובשלטון החוק, מטשטשות את הקו הברור בין אמת לשקר ומזמינות כאוס, הרס וחורבן. את המגמה הזו צריך לעצור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר