"זה מקומם"

נתניהו מברך את טראמפ ותוקף את גנץ. צפו

לאחר שממשל ארצות הברית הכיר בהתנחלויות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו בירך את המהלך ויחד עם זאת תקף את בני גנץ, "זה מקומם שבשעה כזו הוא הולך להקים ממשלה עם תומכי טרור" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר ההכרזה הדרמטית של ממשל ארצות הברית והכרה בכך שההתנחלויות לא עוברות על החוק הבינלאומי, ראש הממשלה בירך את הנשיא טראמפ ותקף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, "זה מקומם".

"אזרחי ישראל, זהו יום היסטורי, אחרי שהנשיא טראמפ הכיר בירושלים - כבירת ישראל והכיר בריבונותינו ברמת הגולן. כעת, הממשל האמריקאי שם קץ לשקר שההתנחלויות הן בלתי חוקיות".

"אני מודה לנשיא טראמפ ואני מודה למזכיר המדינה מייק פומפאו, אני רוצה להגיד לכן שזה מקומם, בשעה שהממשל האמריקני מכיר בזכויותינו על ארץ ישראל - בני גנץ הולך להקים ממשלה עם תומכי טרור שלא מכירים בשום זכות שלנו על הארץ הזו".

"אנחנו נמשיך להיאבק בממשלת המיעוט ההזויה הזו ונמשיך לפעול למען כל זכיותינו בארצנו".

כזכור, מוקדם יותר דווח, כי לאחר עשרות שנים בהן ארצות הברית החשיבה את בת בריתה - ישראל, כמפרת החוק הבינלאומי בשל ההתנחלויות, הממשל האמריקני הכריז על הקלה בגישה שלהם.

בשינוי המדיניות הנוכחי, ארה"ב תדחה את חוות הדעת המשפטית של מחלקת המדינה מ-1978, שקבעה כי היישובים היהודים הנמצאים מעבר לקו הירוק ביהודה ושומרון הם התנחלויות אזרחיות בשטחים כבושים.

לפי כך, הן אינן תואמות את החוק הבינלאומי. לפי טיוטה שהגיעה לסוכנות הידיעות, ממשל טראמפ סבור ששאלות משפטיות על ההתנחלויות הן עניין של בתי המשפט בישראל.

מי שכבר הספיקו לברך על המהלך הם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואילת שקד. סמוטריץ הודה ואמר, "תודה ענקית לידידתנו הגדולה ארה"ב על העמידה לצד ישראל. ארה"ב עושה היום צדק היסטורי. בשבוע שעבר נפגשתי בלשכתי עם אנשיו של השגריר מר דייויד פרידמן והעליתי בקשה שארה"ב תתייצב לצד ישראל אל מול פסק הדין הצבוע של בית המשפט האירופאי ובתגובה הולמת תבטל את מסמך הנסל ותקבע כי ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה בלתי חוקית.אני מודה לאנשי השגרירות, למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולנשיא טראמפ על נשיאת לפיד של צדק בעולם.

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, אמרה בתגובה על הכרזת ממשל טרמפ: "הכרזה חשובה מאד של ממשל טראמפ.
ההתישבות ביו״ש חוקית וטוב שסוף סוף אומרים את זה. יהודה ושומרון אינה שטח כבוש, אלא שטח שנתון במחלוקת לפי החוק הבינלאומי. אני מברכת את הממשל על ההחלטה האמיצה וההיסטורית הזאת שמחקה חרפה של עשרות שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר