הערעור נדחה

המשטרה תוכל לחטט בטלפונים של יועצי נתניהו

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורם של יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלם וישראל איינהורן, יועצי רה"מ ‎נתניהו, על האישור שניתן למשטרה לעיין בטלפונים הניידים שלהם (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יונתן אוריך ונתניהו (צילום: מתוך הטוויטר של אוריך)

מכה לנתניהו? בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לאפשר את החיפוש ה'כירורגי' במכשירי יועצי ראש הממשלה שחשודים שהטרידו את עד המדינה, שלמה פילבר בביתו באמצעות טנדר של "נ נח" שהשמיע מוזיקה רמה ונאצות מתחת חלון ביתו. ההחלטה הגיעה בתגובה לערעור של היועצים על החלטת בית משפט השלום לבצע חיפוש חלקי במכשיריהם.

מדובר במכשירי הטלפון של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו - יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלם וישראל איינהורן.

"כשבחנתי את החלטת בית משפט השלום - לא מצאתי בה טעות. לו המקרה היה מגיע לפתחי - לא הייתי מחליט אחרת. מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לחוקרים היה חשד סביר לביצוע העבירה ע"י החשודים וכי בניידים חומר הקשור לביצועה. יש בסיס לקביעה שסיכול החיפוש בניידים - יש בו כדי לפגוע בחקירה", אמר השופט אברהם הימן בהחלטתו.‎

השופט אישר למעשה את שנקבע בבית משפט השלום לפני כשלושה שבועות, אך נתן עיכוב ביצוע עד 1 בדצמבר לחיפוש בטלפונים. פרקליטי יועצי ראש הממשלה צפויים לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה.

בהכרעה הקודמת בבית המשפט השלום, קבע השופט עלאא מסארווה כי אכן נפלו פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת, שהחליטה להחרים את הטלפונים של דוברי ראש הממשלה, אך עדיין קיבל את הבקשה לצווי חיפוש נקודתיים. בין היתר כתב אז השופט מסארווה כי "חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי".

כזכור, שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת משמש עד מדינה בתיק 4000 כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי החשד הזמינו יועצי נתניהו רכב של "נ נח" שישמיע מתחת לביתו מוזיקה ונאצות שהוקלטו מראש על פי החשד והועברו לידי הנהג שהוזמן למקום.

על רקע חקירת הבכירים, נאסר על הנחקרים ליצור קשר זה עם זה למשך 30 יום. בנוסף, המשטרה ביקשה מבית המשפט גישה לטלפונים הניידים שהוחרמו כדי לנסות להבין כיצד נוצרה "קלטת ההטרדה", ומי אחראי להזמנת ההטרדה.

תגובת יועצי ראש הממשלה עופר גולן ויונתן אוריך להחלטת המחוזי בעניינם: "בית המשפט המחוזי חיזק את החלטתו של בית משפט השלום, וקבע שהמשטרה, שאמונה על שמירת החוק, דרסה אותו ברגל גסה כשהפרה במתכוון את זכויות היסוד שלנו.

אבל במקום שבית המשפט יתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד.

התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם.

בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר