אאא

נמנעים מאכילת ביצים? אם השבתם בחיוב, דעו שאתם טועים. בעידן הנוכחי, אנשים לא ששים לצרוך את המאכל הרגיש הזה, אך ביצים הן אחד המזונות הטובים ביותר לגוף האדם, אומרת מומחית התזונה, ד"ר קרי גלסמן.

בנוסף, הן לא סתם טעימות, הן גם קלות להכנה, לא משנה עד כמה מפותחות יכולות הבישול שלכם. בין אם אתם מעדיפים מקושקשת, ביצת עין או ביצה קשה, המשיכו לקרוא וגלו מהן חמש הסיבות המובילות של גלסמן לאכילת ביצים בכל יום:

1. ביצים מלאות בחלבון

ביצה אחת גדולה מכילה כ-6 גרם חלבון. כלומר, אכילת כמות קטנה בלבד של ביצים תשביע אתכם. אם אתם צמחונים ומחפשים מקורות חלבון ללא בשר, הביצים יסדרו אתכם.

2. ביצים מהוות מקור מצוין לוויטמין D

אתם יודעים, הוויטמין הזה שמקבלים משהיה בשמש. אממה, קשה לצאת להתאוורר בחוץ כשעובדים כל היום בתוך המשרד פנימה ומשתדלים להתרחק מסרטן העור כמו מאש, שלא לדבר על מזג האוויר השורר בחוץ שאינו חושף תמיד את השמש. אז, במקום זאת, הצטיידו בוויטמין החיוני לבריאות העצם, מכיוון שהוא מסייע לגופכם לספוג סידן - מהביצים. בונוס: הביצים מכילות גם ויטמינים שקשים למציאה כמו B12 ו-K.

3. הביצים טובות למוח שלכם (ולתינוקות)

ביצים הן מקור מדהים לכולין - חומר מזין הנמצא בכמות זעירה ביצורים חיים, המשמש לייצור נוֹיְרוֹטְרַנְסְמִיטֶר (מעביר בין עצבי) החשוב ללמידה וזיכרון. הוא גם מעורב במחזור המתילציה, שמשפיע על אנרגיה ומצב רוח והוכח כמווסת דלקתיות. מעבר לכך, הכולין חיוני לנשים בהריון, מכיוון שהוא חשוב להתפתחות המוח העוברי והתינוקות שלנו.

4. ביצים לא יעלו את הכולסטרול שלכם

כן, ביצים מכילות כולסטרול. לא, הן לא יעלו את רמות הכולסטרול בדם ולא את הסיכון שלכם ללקות במחלות לב. יש להימנע משומני טראנס וסוכרים, קודם כל.

5. אבל קראו את התווית עליהן, כדי לוודא שהן באיכות גבוהה

אם אתם מוטרדים מהטיפול האכזרי שמוענק לבעלי חיים (ולאיו דווקא טבעונים), דעו כי אכילת ביצים היתה בעבר מקובלת למדי. אבל כיום, מי יכול להתווכח עם העובדה שהחזקת תרנגולת בכלוב כל כך קטן שהיא לא יכולה אפילו להסתובב לאחור, אינה אכזרית?

לכן, קנו מחברות שמייצרות ביצים שמקבלות טיפול הומני באופן מוסמך, דהיינו, ביצי חופש. משמעותן של התוויות על המוצרים האלה היא שלתרנגולות שברשותן יש מרחב חיצוני מספיק לנוח, להתגרד וליהנות מהאוויר הפתוח.

המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.