פודקאסט • האזינו

אמהות משוגעת: בעיות נפוצות בגידול ילדים ופתרונות • האזינו

שתי אמהות לא קונבנציונליות ישבו לפטפט על הצאצאים שלהן והגיעו לכמה תובנות. בין הנושאים שעלו בשיחתן: איך מציבים גבולות לילדים שרק רוצים למרוד, איך מפתחים את הבטחון העצמי שלהם ועוד. היה מעניין. הקשיבו ולמדו (משפחה)

כיכר פודקאסט | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בפודקאסט "אימהות משוגעת", מבית "כיכר השבת", זוג אמהות לא שגרתיות ישבו לדבר על, איך לא, יורשי העצר שלהן. נגיע לזה בהמשך. אבל לפני הכל, אתם בטח תוהים למה בחרנו לקרוא לפודקאסט בשם המפליא הזה, אז נסביר:

לרוב, בדיונים בנושאים הקשורים להורות, אנו מוצפים בשיטות וכללים נוקשים. הליכה לישון בשעה ספציפית, אכילה מאוזנת, צחצוח שיניים, כיבוד הורים וכדו' - הטלת סמכות, מרות. בעצם, דוגלים בשליטה מוחלטת על הצאצא שיש לו דעות ורצונות משל עצמו והוא חי בשנת 2019, אוטוטו 2020, בעולם כל כך פתוח, כל כך מתקדם, עד שגם בקהילות הסגורות ביותר בציבור שלנו יש שינוי. זה לא מה שהיה פעם ויעידו על כך ההורים והסבים והסבתות שלנו.

ועל פי ראות עינינו, גידול ילדים הוא לא שחור ולבן. בואו נצא קצת מהמסגרת. לא כי זה אין, לא כי זה טרנדי, כי זה כורח המציאות. נלמד להתאים את עצמנו לילד - "חנוך לנער על פי דרכו" מאחר ולא לכולם מתאים הכל.

בראיון שנתקלנו שנערך עם הסופר חיים ולדר, הוא המליץ לא להלחם עם ילד לעשות דבר מסוים שהוא לא מעוניין לעשות, כדי לא ליצור אצלו אנטי, לשחרר, גם אם זה נראה לנו ביג דיל, גם אם מבחינתנו מתמוטט העולם והשמיים נופלים.

אז בשביל כל האידישע מאמעס וגם טאטעס, נדבר בפודקאסט על שלושה היבטים בגידול ילדים, ננתח אותם וניתן פתרונות ודרכי התמודדות, ברוח הימים הללו:

1. הצבת גבולות

איך מציבים לילד גבולות חד משמעיים, שלא יחרוג מהם. לדוגמא: אחרי חבילה אחת של במבה, לא תגיע אחת נוספת?

2. פיתוח הביטחון העצמי

אנחנו יודעים שהמסרים ששמענו על עצמנו בבית, מגיל ינקות, הם אלו שילוו אותנו כל החיים וגם אם לא העריכו אותנו ואנו בוחרים לחולל שינוי בחיינו וכן לבנות את הביטחון שלנו מאפס, זו עבודה לכל החיים.

איך גורמים לילד לאהוב את עצמו, להעריך את עצמו, אבל לא "לעוף על עצמו" ולחשוב שהוא מלך העולם - חוץ ממתן מחמאות, שזו האופציה הטריוויאלית, כמובן?

3. אכילה רגשית

לא כולם יודעים, אבל אכילה רגשית לא נולדת בגיל בוגר, אלא עוד בילדות. איך מעבירים לילדים ערכי אכילה נכונה, כשאנחנו בעצמנו לוקים בזלילה חסרת מעצורים כשמשהו רע קורה לנו?

כל זאת ולא רק, בפודקאסט "אמהות משוגעת". שתהיה לכם האזנה עריבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר