לאחר המתקפה

נשיא המדינה רובי ריבלין, ביקר את רבה של בריטניה, הרב אפרים מרוויס

לאחר שפרסם טור נגד ג'רמי קורבין, המתמודד לראשות ממשלת בריטניה, נפגש הרב אפרים מרוויס עם נשיא המדינה שקרא להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, המבקר בימים אלו בלונדון, נפגש עם הרב הראשי ליהדות בריטניה, הרב אפרים מרוויס, שפרסם טור נגד ג'רמי קורבין. הנשיא דיבר על הקשר המיוחד במהלך השנים בין בריטניה לישראל.

במסגרת ביקור העבודה של הנשיא בלונדון, נפגש כאמור עם הרב הראשי ובפתח שיחתם אמר הנשיא, "אפס סובלנות לאנטישמיות פירושה מתן ביטחון לקהילות היהודיות, והתנגדות לקיצוניות דתית. פירושה להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח, ושלא יהיה מקום להסתה במדיה החברתית. פירושה חקיקה אפקטיבית וחינוך אפקטיבי ללימודי השואה".

בפגישה עצמה, חיזק הנשיא את ידי הרב בנוגע לאנטישמיות ואמר לו: כי "קולו הברור ומנהיגותו הבאה לידי ביטוי בימים אלה יותר מתמיד ממלאים את כולנו בגאווה".

הנשיא חיזק גם את ידי הקהילה המקומית ואמר, "הקהילות היהודיות בתפוצות כ"שבט החמישי" של מדינת ישראל והביע תמיכה עמוקה בהתמודדותן עם התקריות אנטישמיות המדאיגות ההולכות ומתגברות".

כזכור, הרב מרוויס, הצליח לעורר סערה סביב מאמרו שפורסם בעיתון הטיימס הלונדוני, בו תקף חזיתית את ג'רמי קורביין, מועמד מפלת הלייבור הבריטי.

בטור שלו כתב הרב מירוויס: "השאלה שאני נשאל בתדירות הכי גבוהה היא: מה יהיה על היהודים והיהדות בבריטניה אם הלייבור תרכיב את הממשלה הבאה? החרדה הזו מוצדקת".

הרב כתב כי קורבין נכשל בנושא הטיפול באנטישמיות ואף נלחמו במי שפעל כנגדה, "זה כישלון של תרבות, זה כישלון של מנהיגות". לדבריו, "הדרך שבה ההנהגה התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת את הערכים הבריטיים שאנחנו כה גאים בהם".

הוא העלה שורת תהיות: "כמה רחוק זה רחוק מדי? כמה מעורב בדעות קדומות צריך להיות ראש האופוזיציה כדי להיחשב בלתי כשיר לתפקיד? האם שיתוף פעולה עם מי שהסיתו לשנאה נגד יהודים זה מספיק? האם לכנות 'חברים' את מי שתמכו ברצח יהודים זה מספיק? נראה שלא".

"אין זה ממקומי לומר לאדם כלשהו כיצד עליו להצביע. אני רק מציב את השאלה: מה התוצאה של יום הבחירות הזה תגיד על המצפן המוסרי של ארצנו? כשיגיע 12 בדצמבר, אני מבקש מכל אחד להצביע עם המצפון שלו", כתב הרב מירוויס שבדרך כלל מתוקף מעמדו נמנע מהבעת דעות פוליטיות אך כבר בעבר הביע כמה פעמים ביקורת נוקבת כנגד קורבין והאנטישמיות שמובילה מפלגתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר