איים וקיים

ניר חפץ הגיש תביעה נגד השר אמיר אוחנה

עד המדינה בתיק 4000 מימש את איומיו והגיש תביעה כנגד שר המשפטים, אמיר אוחנה, בשל הפרטים החסויים שחשף על בימת הכנסת בנוגע לחקירתו במשטרה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הגיש הערב (חמישי) תביעה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, בגין חשיפת פרטים שנאסרו לפרסום בצו בית משפט במהלך נאום במליאת הכנסת. אוחנה חשף תרגילי חקירה שהופעלו כלפי חפץ בתיק 4000. חפץ תובע מאוחנה סך חצי מיליון ש"ח כפיצויים.

כזכור, עורך הדין אילן סופר, המייצג את עד המדינה ניר חפץ, שיגר לפני כשבועיים מכתב לשר אמיר אוחנה, עם דרישה להתנצל לאחר שחשף פרטים מחקירתו מעל דוכן הכנסת.

"בעודך מסתתר מאחורי חסינותך הלכאורית, חשפת בפני כולי עלמא פרטים האסורים בפרסום עפ"י צו שיפוטי, שקיומו היה ידוע לך - או למצער חייב היה להיות ידוע לך, ולו בחזקתך כשר המשפטים".

עוד נטען במכתב, "דבריך אודות שולחנו, חקירתו וצנעת חייו, שנאמרו לכאורה 'במסגרת דיון אודות הפרקליטות', לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו - מעבר לאספקטים המשפטיים - דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה של עוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הדחת עד והטרדתו".

"דומה שאין צורך להרחיב, ולמצער בשלב זה, בשאלת מניעיך לעשות את מעשה הנבלה המתועב דלעיל, יחד עם זאת ברור לחלוטין כי אין דרך אפילו לטעון כי הדבר נעשה במסגרת מילוי תפקידך כחבר כנסת, או למענו. מטרותיך המובהקות היו אישיות, וזרות לחלוטין לחובותיך - ואף מנוגדות לתפקידיך".

לסיום כתבו, "אנו מעמידים בזאת לרשותך פרק זמן של שבעה ימים על מנת שתוכל לשקול היטב את צעדיך, ולמצוא פתרון מוסכם, בדרכי נעם, להטבת הנזקים שהסבת".

הם דרשו מאוחנה להתנצל פומבית על פרסום דבריו ולפתוח במשא ומתן על הדרך לפצות את ניר חפץ בגין הנזקים שנגרמו לו, אחרת, מה שאוחנה סירב לעשות ולבסוף הוגשה התביעה כנגדו.

שר המשפטים אמיר אוחנה מסר בתגובה לתביעה נגדו: ״לא חוזר בי מאף מילה; מה שאמרתי על הדוכן היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא״.

אוחנה טען כי "אי אפשר למיטב שיפוטי לקיים דיון על הביקורת נגד רשויות האכיפה – בלי לפרט על מה הביקורת. בנוסף, צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתי. אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהן הוא מופנה".

"מי שפגע בפרטיותו, מי שערב את ענייניו האישיים כדי לסחוט אותו ולהפעיל עליו לחץ שלדעתי עולה לכדי הדחה בחקירה; מי שהמטרה מקדשת בעיניו את כל האמצעים היו, למרבה הצער – רשויות האכיפה הרשמיים של מדינת ישראל", תקף אוחנה את הגורמים שעל חלקם הוא אחראי בעצמו.

"להבדיל מ"גורמים עלומים" מתוך המערכת המתדרכים נגדי, לא הדלפתי חומר שהובא לידיעתי במסגרת תפקידי לעיתונאי חצר ומלחכי פנכתי כדי לקבל פרסום. הבאתי את הדברים שכבר פורסמו, במסגרת תפקידי, בכנסת ישראל ובגלוי", עקץ אוחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר