לא ייאמן

העיתונאית היהודיה קיבלה את הדרכון עם "אף ארוך"

אניקה רוטשטיין, עיתונאית יהודייה-שוודית, הזמינה תעודת זהות חדשה וקיבלה אותה עם סממן אנטישמי נפוץ: התמונה נערכה - ואפה הוארך, כמו בקריקטוריות האנטישמיות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של Annika H Rothstein)

אניקה רוטשטיין, עיתונאית יהודייה-שוודית טוענת כי בעת שקיבלה תעודת זהות ודרכון שוודים חדשים, ערכו את תמונתה כך שהיא נראית עם "אף ארוך", מה שבמשך מאות שנים היווה מקור ללגלוג ואנטישמיות.

"הלכתי להנפיק תעודת זהות ודרכון חדשים בתחנת משטרה בשוודיה", כתבה אניקה רוטשטיין, עיתונאית יהודייה בשוודיה, "והגשתי תעודות תעסוקה שלי מעיתון ישראלי בו אני עובדת בה נראים בבירור שמותיי המאוד יהודיים, כשלצווארי אני עונדת שרשרת מגן דוד".

אניקה מספרת כי כאשר ניגשה לאסוף את הדרכון ואת תעודת הזהות, היא נדהמה לראות כי תמונת הדרכון נערכה ואפה הוארך בצורה אנטישמית.

המשטרה המקומית התייחסה למקרה ברצינות ומסרה בתגובה: "כמובן שנבדוק את המקרה מקרוב ומבקשים שתיצרי איתנו קשר בהקדם".

אך למרות כל העליהום התקשורתי, המשטרה - כמו גם גולשים רבים - מציינים כי ייתכן מדובר ב"צללים כלשהם בתמונה" שמחברים - בטעות אופטית - את האף לשפתיים ויוצרים את האפקט הזה. "תהליך הצילום הינו אוטומטי ללא יישום ידני", מדגישים במשטרה, "אבל תמיד יש סיכון של מניפולציות של מערכות דיגיטליות, ולכן אנחנו מתייחסים למקרה ברצינות".

גולשים רבים אחרים סיפרו כי גם אצלם "התעוותה" התמונה ונוצר מראה של אף ארוך ואף צירפו תמונות של כך - מה שדוחה את הטענה כי מדובר לכאורה במקרה על רקע אנטישמי.

גולש שטוען כי מדובר בתקלה בלבד וגם לו התעוותה התמונה (צילום: חשבון הטוויטר של Henrik Schornack)

אניקה עצמה התייחסה להערות שקיבלה כי הציגה מצג שווא וכתבה: "אני רואה את התגובות שאומרות כי א': זו תקלה במחשבים ובעיבוד התמונה. ב': שאני משקרת בבוטות בעניין הזה".

"זה מעצבן אותי נורא", היא אומרת, "אתם באמת חושבים שאני אסכן את האמינות שלי ואפברק תעודות מזויפות?! בנוסף, במידה וזו אכן תקלה, הפקידים שבודקים את התעודות כנראה ממש עיוורים כשהם מוסרים לי תעודות כאלה.

"ההערות האלו הן הסיבה שהתלבטתי אם להגיד משהו על תעודת הזהות הזאת. הרגשתי פחד מסוים כשראיתי את התמונה, אבל לקחתי את תעודת הזהות, חזרתי הביתה והכנסתי אותן לקופסה, שלא ישתמשו בה לעולם...

"היום הראיתי את זה לחבר שאינו יהודי שכעס מאוד על מה שקרה, מה ששכנע אותי בסופו של דבר לפרסם את המקרה", הסבירה העיתונאית היהודייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר