גם העריק שוחרר

המשטרה ביקשה להרחיק מירושלים מפגין מ'הפלג'; השופט סירב

למרות שהמשטרה ביקשה צו הרחקה מירושלים למפגין 'הפלג', קבע השופט כי זהו צעד ענישה בלתי סביר, והורה לשחרר את העצור וחברו • ב'הפלג' הופתעו: העריק לא הועבר לצה"ל (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בכסלו תש"פ | 09.12.19
העצור, בכניסה לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט הורה לפני זמן קצר (שני) על שחרורם של שני העצורים האחרונים מהפגנת 'הפלג' אתמול בירושלים. ב'הפלג' הופתעו להיווכח כי גם אחד מהם, שהינו עריק מצה"ל, שוחרר ולא הועבר על ידי משטרת ישראל לרשות המשטרה הצבאית.

כזכור, מבין העצורים בהפגנה בירושלים של אנשי הגר"צ פרידמן מ'הפלג', נגד מעצרו של עריק מצה"ל, שוחררו בתוך זמן קצר שמונה צעירים, אך שניים נותרו במעצר, כאשר נגד אחד מהם ישנם אישומים בשל התנהגותו בהפגנות קודמות.

בשעות הצהרים הובאו השניים הללו לבית משפט השלום בעיר, כאשר נציג המשטרה, רס"מ ניר בן חיים, מסביר: "מדובר בשני משיבים שהשתתפו אתמול בהפגנה הלא חוקית של הפלג הירושלמי, על רקע מעצר של בן ישיבה".

לגבי אחד מהם, טען השוטר, "הוא דרדר פח וסיכן את התנועה, לפי החשד". לגבי העצור השני - "אין זו הפעם הראשונה שהוא משתתף בהתקהלויות".

"נבקש לשחרר את הראשון בתנאים", פירט נציג המשטרה, בהם "איסור על השתתפות בהתקלות אסורה למשך 180 ימים, והרחקה מירושלים למשך 180 יום. בנוגע לשני, נבקש לשחררו באותם תנאים, למעט הרחקה - כי הוא ירושלמי".

ההפגנה, אתמול

מנגד, עו"ד רועי פוליטי, שייצג את העצורים, טען: "נוכח הקלות שבה ניתן לחזור על עבירה של התקהלות האסורה, והמתח בינה לבין הזכות למחות, לא צריך לנקוט תמיד באיסור כזה לתקופה המקסימלית בחוק. אבקש, כי האיסור הזה לעבור עבירה יהיה לשלושה חודשים בלבד".

באשר לעצור הנוסף, אמר עורך הדין: "אני לא מצליח להבין את התכלית של העניין זה. יש למשיב כאן משפחה...".

לאחר שמיעת שני הצדדים, הכריע השופט אורן סילברמן לקבל את בקשות המשטרה לתמאי השחרור המגבילים עבור שני העצורים, למעט צו ההרחקה מירושלים לאחר מהם, ונימק: "לא מצאתי מקום לקבוע הרחקה מירושלים, אף שהוא אינו מתגורר בירושלים. נדמה כי מדובר בתנאי לא סביר ולא מידתי לעבירות המיוחסות".

כאמור, מאחר למרות שאחד מהעצורים הינו עריק מצה"ל, החליטה משטרת ישראל שלא להעבירו לרשות המשטרה הצבאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר