קואליציה נשית

בגיל 34: פינלנד מינתה את ראש הממשלה הצעירה בעולם

סאנה מרין, בת 34, הפכה אתמול לראש הממשלה הצעירה בעולם, והקואליציה שלה עוד יותר מעניינת: גם את ארבעת המפלגות האחרות, מובילות נשים - רובן צעירות כמוה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

מפלגת השלטון בפינלנד מינתה אתמול (ראשון) את סאנה מרין בת ה-34 לראש הממשלה, והיא תעמוד בראש קואליציה המונהגת על ידי נשים בלבד.

מרין, שהפכה להיות ראש הממשלה הצעירה בעולם, תושבע ככל הנראה לתפקידה החדש כבר השבוע, לאחר שקודמה מתפקידה הקודם כשרת התחבורה.

מלבד מרין, נשים מובילות ארבע מפלגות אחרות בקואליציה. בראש מפלגת ברית השמאל עומדת לי אנדרסון בת ה-32, את מפלגת הליגה הירוקה מובילה מריה אוהיסלו בת ה-34, את מפלגת המרכז מובילה קטרי קולמוני בת ה-32 ואנה מיה הנריקסון בת ה-55 עומדת בראש מפלגת העם השוודית.

בהתייחס לשאלות בנוגע לגיל שלה, אמרה ראש הממשלה הנכנסת: "אני אף פעם לא חושבת על הגיל או המגדר שלי. אני חושבת על הסיבות שבגללן נכנסתי לפוליטיקה - ואלו הן שזיכו אותי באמון הציבור".

העובדה שהיא הפכה לראש הממשלה הצעירה בעולם, לצד העובדה שהיא תעמוד בראש קואליציה נשית, רובן צעירות בנות גילה, גרמה להתעניינות בינלאומית.

עם זאת, בפינלנד לא מבינים מה ההתרגשות הגדולה. אחד הפרשנים הפוליטיים אמר: "מבחינת העולם זה מעניין שהן צעירות, ושכולן נשים. בשביל פינלנד לא מדובר בסנסציה".

הפרשנית הפוליטית ג'ני קרימקאי הוסיפה: "יש יותר נשים בפרלמנט מאי פעם. הבוחרים והאזרחים רוצים לראות יותר נשים בתפקידי מפתח, ונושאות גם באחריות הכבדה ביותר שהחברה יכולה להציע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר