"התעלמו מהסיכונים"

ניצול הפיגוע הרצחני תובע את בית חב"ד בפאווי

אלמוג פרץ, הישראלי שהציל את הילדות מהפיגוע בבית הכנסת בסן דייגו, הגיש תביעה נגד בית חב"ד: "הפרו את חובת הזהירות הסבירה להגנה על תושבים", טוען הניצול (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרוצח על רקע בית הכנסת (צילום: מתוך פייסבוק)

אחרי הפיגוע הקטלני בבית חב"ד בקליפורניה, מחליט אחד הניצולים, ישראלי בשם אלמוג פרץ המתגורר בעיר שדרות, להגיש תביעה משפטית נגד בית הכנסת היהודי.

פרץ טוען בכתב התביעה כי כי למרות הזינוק במתקפות האנטישמיות במדינה, לבית הכנסת לא הייתה אבטחה נאותה, וכי לא נעשה שימוש במענק של 150 אלף דולר כדי לשדרג את אמצעי האבטחה.

"בית הכנסת הפר את חובת הזהירות הסבירה להגנה על תושבים", צויין בכתב התביעה, אותה הגיש ביום שישי האחרון לבית משפט מקומי.

לטענתו, חודש בלבד לפני הפיגוע, קיבל בית חב"ד בפאווי 150 אלף דולר מכיוון שבית הכנסת היה חשוף ל"סיכון למתקפה אנטישמית על מתפלליה", אולם ממסמכי בית המשפט עולה כי ביום הפיגוע דלתות הבניין לא היו נעולות ולא היו במקום שומרים, שערים או אמצעי ביטחון אחרים.

התביעה כוללת גם את חב"ד קליפורניה, חב"ד הבינלאומית, הרוצח ג'ון ארנסט וחנות שמכרה לרוצח את כלי הנשק שבו השתמש בפיגוע.

עו"ד יוני ווינברג, עורך דינו של פרץ, הסביר מדוע תבעו גם את בית חב"ד. "אם רק ג'ון ארנסט ייתבע השינויים לעולם לא יבוצעו", אמר ללוס אנג'לס טיימס.

"אני מקווה שהלחץ הזה ישפיע עליהם לעשות שינוי כדי להגן על התושבים שלהם, והדבר ישפיע על בתי כנסת אחרים".

עיתון הלוס אנג'לס טיימס, שפרסם את התביעה, ציין כי גורמים רשמיים בחב"ד לא השיבו לבקשה ששוגרה בדואר האלקטרוני להגיב לתביעה.

תיעוד הפיגוע (מצלמות אבטחה)

כזכור, במהלך הירי, רצח ג'ון ארנסט, בן 19, את לורי גילברט קיי בת ה-60 ופצע שלושה בני אדם נוספים - שני גברים וילדה, ביניהם את הרב ישראל גולדשטיין שייסד את בית חב"ד.

בפיגוע הציל אלמוג פרץ את שלושת אחייניותיו. בראיון לישראל היום סיפר לאחר הפיגוע: "הייתי חייב לעשות את זה, אם לא הייתי עושה את זה - הייתי יוצא פחדן, הייתי לוקח את זה כל החיים על המצפון".

פרץ ישב ליד יציאת החירום כשהחל הירי: "הבנתי שאני חייב להוציא אותן מבית הכנסת, ולרוץ איתן לכיוון הבתים. יציאת החירום הצילה אותנו, המזל שלא הייתי רחוק מהדלת, והוא ירה עליי. הוא כיוון עליי את האקדח, וראיתי שהוא מכוון עליי את הנשק. הוא ראה אותי ולא צעק לעברי כלום. הוא עמד באותו המקום כל הזמן, סמוך לכניסה לבית כנסת כי הוא רצה להיות קרוב לדלת - כדי לברוח. אם אני הייתי בטירוף - תאר לך מה עברו הילדים, הם לא ידעו לאן לרוץ".

בזמן שהיה עסוק לאסוף את האחיינית שלו, פרץ נפגע ברגלו מכדור: "בזמן הירי לא הרגשתי כלום, רק חום באזור שבו נפגעתי, אבל באותו זמן הייתי להוט, קפצתי ממקום למקום. לא שמתי לב שנפגעתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר