"תוקפים אותנו"

פרקליט המדינה שי ניצן: "מסכים שהאמון בנו ירד"

שי ניצן, פרקליט המדינה היוצא, טוען כי הסיבה לירידה באמון הציבור היא בשל כך ש"אנחנו חוקרים ומעמידים לדין אנשים עם הרבה מאוד כוח והשפעה תקשורתית, שתוקפים אותנו" (חוק ומשפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מסיים את תפקידו, שי ניצן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

פרקליט המדינה, שי ניצן, מסכם את שנותיו בפרקליטות. בראיון ל'ישראל היום', מודה ניצן: "אני לא אומר שאנחנו חפים מטעויות".

"אני מסכים שהאמון בנו ירד" התבטא ניצן כשנשאל על הירידה באמון הציבור בפרקליטות: "אבל מסיבה מאוד מסוימת, שאני יודע מהי. אנחנו חוקרים ומעמידים לדין אנשים עם הרבה מאוד כוח והשפעה תקשורתית, שתוקפים אותנו באופן יומיומי. המכות וההתקפות הבלתי פוסקות סודקות ושוברות את מידת האמון".

כשנשאל האם לפרקליטות אין חלק בכך שהאמון נפגע, השיב ניצן: "המקור העיקרי של בעיית האמון בנו הוא שאנחנו מתעקשים להיות פרקליטות עצמאית, שלא מפחדת מאף אחד ו'מתעסקת' עם אנשים מאוד חזקים, הכי חזקים, שתוקפים אותנו כדי להגן על עצמם, ויש להם הרבה מאוד אוהדים. מטריד אותי פי אלף מאשר מטריד אותך, שאמון הציבור בנו נפגע מאוד. פי אלף. אני לא אומר שאנחנו חפים מטעויות".

בשנים האחרונות מכת ההדלפות מחקירות בכירים גדל, ניצן טוען: "המשטרה היא לא הארגון שלי, ואני מאמין שהיא לא הדליפה. התרבות הארגונית בפרקליטות היא חותכת וחד־משמעית נגד הדלפות. זאת לא צורת העבודה שלנו. לומר לך שמעולם אף פרקליט לא דיבר עם עיתונאי על דעת עצמו ומעולם אף פרקליט לא הדליף, אין לי דרך לומר. לא ביצעתי בדיקות בעניין. אנחנו לא מנהלים חקירות פליליות על הדלפות".

באשר לשר המשפטים, אומר פרקליט המדינה: "השר אוחנה תוקף חזיתית את הפרקליטות מבלי שאי פעם החליף איתי מילה וחצי מילה על הטענות שלו. לפני שהוא, כשר משפטים, יוצא בביקורת חריפה נגד הפרקליטות בכלי התקשורת, לא ראוי שידבר איתי? שלא אשמע לראשונה את טענותיו בתקשורת?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר