בירושלים שמחים • צפו

ברזיל מתחייבת: נעביר את השגרירות לירושלים בשנה הקרובה

בנו של נשיא ברזיל, המשמש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בפרלמנט הבריזלאי, הגיע לישראל כדי לחנוך את משרד הסחר בירושלים והתחייב בשם אביו, כי ברזיל תעביר את השגרירות לירושלים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו ואדוארדו בולסונארו, הערב בהכרזה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ממשלת ברזיל העבירה התחייבות הערב (ראשון), לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יעבירו את שגרירות ברזיל לירושלים במהלך השנה הקרובה - שנת 2020.

הדברים נאמרו במהלך טקס פתיחת משרד הסחר הברזילאי בירושלים בו השתתף ראש הממשלה, יחד עם בנו של נשיא ברזיל, זאיר בולסונארו - אדוארדו, שמכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל

בנו של הנשיא אמר בטקס החגיגי: "שוחחתי עם אבי, הנשיא ז'איר בולסונארו לפני שבאתי לכאן. הוא מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים והוא אמר שהמחויבות בעינה עומדת. הוא יעשה את זה, בנוסף, נכיר במוקדם או במאוחר בחיזבאללה כארגון טרור".

ראש הממשלה אף שוחח שיחה ידידותית וחמה במהלך הטקס עם הנשיא הבריזלאי באמצעות הטלפון הנייד של בנו, שהבהיר כי למרות הלחץ שיש בממשלה לא להעביר את השגרירות "הוא רואה לנכון להעבירה - וזה מה שיעשה כבר במהלך 2020".
לאחר מכן נתניהו ניגש לדבר ואמר: "פתיחת משרד הסחר כאן בירושלים הוא במסגרת הידוק היחסים בין ישראל לברזיל. זה מתרחש היום כחלק מהתחייבותו של הנשיא בולסונארו לפתוח שגרירות בירושלים בשנה הבאה.אני שמח לבשר שהתקדמנו בצעדים גדולים ביכולתנו לקצר זמני נסיעה בין ברזיל לישראל, ובעתיד הקרוב נוכל לטוס מעל אפריקה, ונוכל להפחית את זמן הטיסה במספר שעות. זה חשוב למטרות תיירות ולחילופים החיוניים של אנשי עסקים, יזמים וטכנולוגים".

"משרד הסחר", הוסיף נתניהו, "יוכל לסייע לברזיל ולישראל לממש את הפוטנציאל לשיתוף הפעולה בינינו. ישראל היא מדינת החדשנות הדינמית ביותר בעולם. זה לא רק מה שאני אומר, גם רבים אחרים אומרים זאת - השווקים אומרים זאת. אם נמזג את הפוטנציאל של המדינה שלנו עם הפוטנציאל של ברזיל, נוכל להביא תועלת זו לזו, בצורה יוצאת מן הכלל".

בשלב הזה עבר נתניהו להודות ואמר: "אני מבקש להביע את הערכתי לעמדתו של הנשיא בולסונארו בתמיכתו בישראל בפורומים בינלאומיים. הנשיא בולסונארו שינה מדיניות באופן מיידי ואמר, "אנו עומדים עם ישראל, אנו עומדים לצד האמת". אנו כאן בישראל עומדים עם ברזיל משום שאנו עומדים לצד האמת, ואנו תומכים בברזיל בכל דרך שאנו יכולים, כולל באסון הסכר ובשריפות באמזונס. ישראל היתה שם וישראל תמיד תהיה שם עבור אזרחי ברזיל ולמען הידידות בינינו".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בכותל עם ראש הממשלה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יו״ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל אדוארדו בולסונארו שדיבר מיד אחרי נתניהו אמר: "מר בנימין נתניהו, ביחד נילחם נגד הטרור. אם רוצים למנוע התקפות טרור, חייבים להראות עוצמה.לכן, במוקדם או במאוחר, נכיר בחיזבאללה כארגון טרור, במיוחד לאחר מה שהם עשו בארגנטינה ב-1992 וב-1994".

"שוחחתי עם הנשיא ז'איר בולסונארו לפני שבאתי לכאן. הוא אמר לי שהמחויבות עומדת בעינה - הוא מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים. הוא יעשה את זה. אנחנו רוצים לעבור לירושלים לא רק למען ברזיל אלא כדי להוות דוגמה לכל אמריקה הלטינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר