ה'טלגרף' הבריטי חושף

חמאס תכנן פיגועים בישראל והתנקשויות - מאדמת טורקיה

ה"טלגרף" הבריטי חושף כיצד טורקיה מאפשרת לאנשי החמאס לפעול בשטחה - ולתכנן פיגועים נגד ישראל, בהם התנקשויות בבכירים כדוגמת ניר ברקת ורוני אלשיך, ומעניקה להם מקלט מדיני (בעולם)

בין היעדים: ניר ברקת ורוני אשיך (צילום: פלאש 90)

אנשי ארגון הטרור החמאס תכננו ממקום מושבם בטורקיה פיגועים בישראל והתנקשויות באישי ציבור, זאת ללא כל הפרעה מצד הטורקים, כך חשף הלילה (רביעי) ה"טלגרף הבריטי".

המידע נחשף מתוך תמלילי חקירות של חשודים שנעצרו בישראל לאחר ששבו מאיסטנבול, כאשר בחקירתם סיפרו כי החמאס תכנן להתנקש בחבר-הכנסת ניר ברקת, בעת שזה שימש כראש עיריית ירושלים, וכן במפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך ובחבר-הכנסת לשעבר יהודה גליק.

בכתבה, מתארים כיצד נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מעלים עין מהפעילות של ארגון החמאס במדינה, ומאפשר למחבלים להתבסס באיסטנבול. יצוין כי רק בשבת האחרונה נפגש ארדואן עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בלשכתו, ואמר: "נמשיך לתמוך באחינו בפלסטין".

לפי הדיווח ב"טלגרף", אנשי המודיעין הטורקים מחזקים כל העת את הקשר ההדוק עם סוכני חמאס באיסטנבול.

משרד החוץ הישראלי, מסר לעיתון הבריטי כי "ישראל מודאגת מאוד מכך שטורקיה מאפשרת לטרוריסטים של חמאס לפעול משטחה ולתכנן פיגועים נגד אזרחים ישראלים", זאת למרות שבשנת 2015 סוכם בין ישראל לטורקיה בתיווך האמריקנים כי היא תפסיק לאפשר לחמאס לתכנן פיגועים משטחה.

בנוסף, טורקיה מאפשרת לסגנו של איסמעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, להסתובב בשטחה באופן חופשי מבלי שיחשוש להיעצר, זאת למרות שיש על ראשו פרס של חמישה מיליון דולר, מטעם האמריקנים. מאז שנת 2015, כך לפי העיתון, אל-עארורי שוהה בלבנון ומגיע לטורקיה לעתים קרובות.

עוד דווח, בשמם של גורמי מודיעין ישראלים ומצריים, כי במהלך השנה האחרונה, כעשרה אנשי חמאס עברו מרצועת עזה לאינסטנבול, אחד מהם הוא עבד אל-רחמן רנימאת, ששימש מפקד חוליית 'צוריף' של חמאס, שהייתה אחראית לפיגועים קשים בישראל, בהם הפיגוע בקפה אפרופו בתל אביב ב-1997.

העיתון מוסיף ומתאר כי בחודש פברואר האחרון, הגיע אדהם מוסלמאני לכיכר טקסים באיסטנבול, התקשר למספר טלפון שקיבל מראש ואמר: "זה טארק מירושלים. אני באיסטנבול ובאתי לאכול כנאפה".

לפי העיתון, כעבור כ-40 דקות פגש מוסלמאני את זכאריה נג'יב, סוכן חמאס בכיר, ששכנע אותו להרוג בכיר ישראלי כדי שיזכרו אותו. השמות שעלו היו ניר ברקת, אז ראש העיר ירושלים, ח"כ לשעבר יהודה גליק או רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה דאז.

מוסלמאני אף קיבל הצעה לקבלת תקציבים ולהתאמן בנשק בטורקיה. לאחר מכן הוא שב לביתו שבמחנה הפליטים שועפט בירושלים וניסה לרכוש אקדח, אולם נעצר על-ידי השב"כ.


במקרה אחר שנחשף גם כן בכתבה, אימאם פלסטיני נפגש עם הישאם חיג'אז, סוכן חמאס, ובחקירתו סיפר כי "חיג'אז אמר לי שהוא חושב על הגדה 24 שעות ביממה". עוד הוא ציין בחקירתו כי חיג'אז הורה לו לחפש מחבלים עבור פיגועי התאבדות בישראל, תמורת 20 אלף דולר למשפחת המחבל.

מקור טורקי הכחיש לעיתון את הטענות כי טורקיה משמשת מקור לפיגועים נגד ישראל.

חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר כי "אלה האשמות חסרות ביסוס שמטרתן לפגוע במערכת היחסים של חמאס עם טורקיה. פעולות ההתנגדות של חמאס מבוצעות רק משטחי פלסטין".

ה"טלגרף" מציין כי עד כה ישראל נמנעה מלחסל אנשי חמאס בטורקיה, בניגוד לפעילותה במדינות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר