דקות לפני הטקס

בעקבות העתירה: צו מניעה נגד מינוי למ"מ פרקליט המדינה

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר לבג"צ נגד מינוי עו"ד אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה ודקות לפני הטקס במשרד המשפטים - הוצא צו מניעה (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בכסלו תש"פ | 18.12.19
השר אמיר אוחנה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (רביעי) עתירה דחופה לבג"צ נגד המינוי של עו"ד אורלי בן ארי, לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, ודקות ספורות לפני הטקס במשרד המשפטים, ביהמ"ש הוציא צו מניעה נגד המינוי.

בעתירה נכתב כי נוכח החשש הכבד כי הטלת תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון כפיים ומחוסר תום לב, ולנוכח אינדיקציות לכך שהשיקולים בבסיס ההחלטה עניינם החלשת שומרי הסף וגורמים במערכת אכיפת שלטון החוק הנוגעים וקשורים לתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לטענת התנועה, מטרת הבקשה למתן צווי ביניים וצווים ארעיים היא לשמור את המצב הקיים ולמנוע את כניסתה של בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד בו היא מכהנת. האופן בו מונתה בן ארי אינה עומדת באף אחד מהתנאים וממבחני שיקול הדעת הנדרשים בעת קבלת החלטה מינהלית. העובדות מצביעות על כך שאין שיקולים עניינים בבסיס ההחלטה על המינוי והחשש הוא שאת מקומם תופסים שיקולים זרים ולא עניינים

עוד נכתב בעתירה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי שר זמני אשר מונה בממשלת מעבר זמנית וחריגה בקיומה מבלי שמינויו קיבל את אישורה של הכנסת. התנהלות שר המשפטים אמיר אוחנה וההחלטה שקיבל פוגעים ביציבות תפקיד פרקליט המדינה, פוגעים באמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות ואינם סבירים באופן קיצוני. לאור זאת, מבקשת התנועה מבית המשפט לתת צו ביניים באופן מידי.

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, אמר כי "השר אוחנה עשה מהלך חמור ביותר. באמצע הליך משפטי שמנוהל על ידי הפרקליטות נגד הנאשם נתניהו, מי שמינה את השר אוחנה לתפקידו ושלח אותו לצורך המאוד מסוים וספציפי הזה, קרי לבצע חיסול ממוקד של משרד פרקליט המדינה, הוא ממנה אדם שאין לו את הכישורים הנדרשים לביצוע אותו תפקיד.

"אי אפשר למנות סגן פרקליט מחוז לפרקליט מדינה כמו שאי אפשר למנות מח"ט לרמטכ"ל, בטח לא באמצע מלחמה. ברור שכל זה נעשה בכוונת מכוון, בכדי שבג"צ יפסול את המינוי, כך שגם לאוחנה, גם לנתניהו וגם לצאן מרעיתם יהיה הרבה חומר בעירה כנגד המערכת המשפטית לקראת הבחירות. לצערי הרב, בסיפור הזה ניצלו את הגב' בן ארי, עשו על הגב שלה סיבוב ואחרי שבית המשפט העליון יפסול את המינוי הזה – הם יזרקו אותה לכלבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר