מגיב למנדלבליט

השר אמיר אוחנה: אזמן מועמדים גם לא מהפרקליטות

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי בכוונתו לזמן לבדיקה גם מועמדים מחוץ לפרקליטות המדינה, לצד בדיקת המועמדות שהציע (חדשות)

השר אמיר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע הבוקר (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי בכוונתו לזמן לבדיקה גם מועמדים מחוץ לפרקליטות המדינה, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה.

כזכור, אמש הציע מנדלבליט לאוחנה למנות את ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה, שליוותה את תיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה, כתב לו אוחנה: "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך".

מנדלבליט הציע לאוחנה גם את המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן.

"כפי שאמרתי מתחילת הדרך", כתב אוחנה למנדלבליט, "אשמח לפגוש בכל מועמד שתעלה בפני. על כן אראיין בשמחה את שתי המועמדות הנוספות, גם אם אביע תמיהה על כי ביניהן מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה מדוע הוא נחוץ עד מאוד - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים".

אוחנה הוסיף וכתב: "כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעילות כאשר המשרה החשובה ונחוצה תיוותר לא מאוישת? בכל אופן אשמע גם אותה בלב פתוח ונפש חפצה".

"להשקפתי", הוסיף שר המשפטים, "גם אם היא מחמירה הרבה מעבר להוראות ס' 23א לחוק המינויים המחייב שהמינוי יוטל על 'עובד המדינה', מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות - ולא רק שם - מצוי במתחם הסבירות, ועל כן אזמין לראיונות מועמדים נוספים העונים לתבחין זה".

לסיום, הוא כותב למנדלבליט כי "תקוותי היא כי שנינו רואים לנגד עינינו את חיזוק אמון הציבור בפרקליטות כיעד חשוב מאוד בעת הדו, ועל כן ננהל את ההליך ברצינות המתחייבת".

כזכור, בחירתו של אוחנה לתפקיד, אורלי בן-ארי גינזברג, ויתרה ביום שישי האחרון על המינוי לאחר שבג"ץ עצר את מינויה לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר