גפני התעמת. צפו

חרדים במכללות? "מעורב שם, בחורים ובחורות; עם כפירה"

כשח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס דרש למנוע אישור תקציב למועצה להשכלה גבוהה, משום שלדבריו היא נלחמת במכללות בהן לומדים חרדים, הגיב ח"כ גפני בזעם ותקף את הדאגה לחרדים הללו. צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שידורי ערוץ הכנסת. תמונה: מרים אלסטר ויונתן זינדל - פלאש 90)

עימות פרץ היום (שני) בועדת הכספים של הכנסת, בעת דיון על העברת כספים למועצה להשכלה גבוהה, בין היו"ר גפני לח"כ מיכאל מלכיאלי, באשר למימון גוף הנלחם לכאורה במכללות בהן לומדים חרדים.

מלכיאלי (ש"ס) הביע את התנגדותו להעברת הכספים, זאת בשל העובד כי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) מפלה את המכללות החרדיות "בשיטתיות", לטענתו.

"במשך כמה שנים הם מתעללים בכל המוסדות להשכלה גבוהה שנמצאים במגזר החרדי. מערימים עליהם קשיים, שלא נמצאים במוסדות אחרים", תקף מלכיאלי.

לדבריו, "פעם אחר פעם הם מדירים את המכללות החרדיות, ואוסרים עליהם ללמד. כשהם באים לוועדת הכספים בפעם הבאה, אני דורש לא להעביר להם את הכסף - עד שיפסיקו את ההתעללות המתמידה שלהם במכללות החרדיות".

אלא שח"כ משה גפני (יהדות התורה) הפתיע, והגיב לו בזעם: "אני לא שותף לבקשה הזאת. אדם חרדי לא צריך ללכת ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה".

מלכיאלי: "מסכים אתך". עמיתו למפלגה, ח"כ ינון אזולאי, הוסיף: "רק אם הוא חרדי נכשל".

וגפני סיכם: "אני לא חושב שצריך ללכת ללמוד שם, יש שם אפיקורסות. הכל שם מעורב, בחורים ובחורות. הם רוצים להכריח את החרדי או את החרדית שילמדו במעורב. אני מרצה שם, אני רואה את מה שקורה שם".

בסופו של דיון הוגשה בקשה לעיכוב ההצבעה בנושא הרגיש, וזו תיערך בהמשך.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר