אאא

מבחינה ביולוגית, בני אדם נוטים להירדם כשמחשיך בחוץ ולהתעורר עם שחר. עם זאת, זה לא כל כך פשוט - מכיוון שהחלטנו להמציא מנורות, פלאפונים ומכשירים אלקטרוניים למיניהם ואז לעבוד במשרות הכרוכות במשמרות לילה - כל אלה מזרימים אור מלאכותי לעינינו, ההופך את הסיכוי להנות משינה עמוקה - לחלום רחוק. כעת, מחקר חדש מראה שאור מלאכותי עשוי להעלות את הסיכון לעלייה במשקל.

מחקרים קודמים גילו שזמן ההירדמות אורך ב-60 אחוזים, אם נעשה שימוש במכשיר אלקטרוני שעה לפני השינה.

על פי מדענים מהמכון הלאומי למדעי הבריאות הסביבתיים, שינה עם אור בחדר עשויה להוות גורם סיכון לעלייה במשקל או לפיתוח השמנת יתר.

המחקר פורסם בכתב העת "JAMA Internal Medicine" והיה הראשון למצוא קשר בין כל חשיפה לאור מלאכותי בשעות הלילה בזמן שינה - ועלייה במשקל. מהתוצאות עולה כי כיבוי אורות לפני השינה עשוי להשמיד את הסיכוי שלכם לעלות במשקל לא רצוי.

במסגרת ניסוי, מדענים סקרו כמעט 44,000 נשים. הסקר תחקר אם הן ישנו במיטה ללא אור דולק / עם מנורת לילה קטנה / אורות מחוץ לחדר / אור דולק בחדר.

התוצאות השתנו בהתאם לרמת החשיפה לאור. לדוגמה, השימוש במנורת לילה קטנה לא היה קשור לעלייה במשקל. עם זאת, אלה שישנו עם תאורה היו בעלות סיכוי גבוה ב-17 אחוזים לעלות בחמישה קילוגרמים בזמן שהמדענים עקבו אחריהן.

המחבר הראשי של המחקר אמר כי "תזונה לא בריאה בעלת ערך קלורי גבוה וישיבה רבה היו עד היום הגורמים הנפוצים ביותר שמסבירים את העלייה המתמשכת בהשמנת יתר. עכשיו, מחקר זה מדגיש את חשיבות ההימנעות משינה עם אור מלאכותי בלילה ומעניק לנשים שישנות עם אורות דרך לשיפור בריאותן".

למרות שהמחקר נערך על נשים, ישנה סבירות נמוכה שהתוצאה תהיה שונה באופן משמעותי אצל גברים.