סערה משפטית

חומרים רגישים מהטלפון של אפי נוה - דלפו

אלפי קבצים מהטלפונים הפרוצים של אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, דלפו. החשש: המידע יגיע לגורמים עברייינם וישמש לסחיטת שופטים, עורכי דין ופוליטיקאים (ארץ)

אפי נוה (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים דלפו אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים, הודעות קוליות ותכתובות וואטסאפ שהיו שמורים בטלפונים של יושב ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, כך חשפו הערב (שלישי) דורון הרמן ומאור צור במהדורה המרכזית ב'חדשות 13'. לפי הדיווח, המידע שדלף הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשה בה היה מעורב נוה, ולחלקם יש זיקה לארגוני פשיעה.

בפרקליטות, במערכת המשפט ונוה עצמו חששו מאוד מהתרחיש לפיו החומר הרגיש שהיה בטלפונים של נוה והועבר לידי גורמי החקירה, יפורסם. כזכור, הדס שטייף, כתבת גלי צה"ל העבירה למשטרה את הטלפון הפרוץ של נוה וקיבלה חסינות מהעמדה לדין פלילי.

עוד דווח כי מדובר בשיחות רגישות של נוה עם שופטי עליון, נשיאי בתי משפט, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירי מערכת אכיפת החוק עם נוה, ומידע רב נוסף שבפרקליטות עשו מאמצים כבירים כדי לשמור על מידע זה חסוי.

אבישי גרינצייג דיווח ב'גלובס' כי החומרים קוטלגו לתיקיות מסודרות בצורה סיסטמית על ידי הגורם שהחזיק בטלפון, וכוללות מידע רגיש במיוחד. בין התיקיות - שופטי עליון ומחוזי, פרקליטים בכירים, עורכי דין מובילים, פוליטיקאים בכירים ועיתונאים.

ב'חדשות 13' דווח כי החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע ישמש ככלי להפעלת לחצים. למשל, בעניינם של שופטים בכירים מכהנים: מידע מביך עלול לשמש ככלי לסחיטה ולהטיית משפטים. וכן בעניינם של עורכי ועורכות דין, הם עלולים להיות נתונים לסחיטה בשל המידע הרגיש וכן גם בעניינם של גורמים בכירים בפרקליטות עמם עמד נוה בקשר, אשר יכולים לעמוד בפני סחיטה.

גם עיתונאים רבים שהמקורות שלהם והשיחות שלהם, סודות מעולם המשפט עלולים להיחשף - עשויים למצוא את עצמם תחת סחיטה וכן פוליטיקאים שעמדו בקשר עם נוה עלולים להיסחט.

מהפרקליטות נמסר בתגובה ל'חדשות 13' כי "העניין אינו מוכר לנו. אנו מסבים את תשומת הלב לכך שישנו צו האוסר לפרסם כל פרט ו/או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של מר אפי נוה, ובכלל זה שיחות ומסרונים, גם אם הם מצויים בידי צד שלישי כלשהו".

אפי נוה מסר בתגובה לחדשות 13: "אני לא מבין את זה. איך זה קרה? איך זה דולף? אתה יודע איזה דברים יש לי שם? זה מטורף. יש צו איסור פרסום. אתה קולט מה הולך פה? זה יכול לדלוף או מהמשטרה והפרקליטות, או ממני. ברור שלי אין אינטרס לעשות את זה. עדיין לא קיבלתי את הטלפונים".

עורך דינו של אפי נוה, בעז בן צור, מסר בתגובה: "החומרה הגלומה בדברים ברורה. מכשירי הטלפון הנייד של מר אפי נוה נגנבו ונפרצו על ידי הגב' הדס שטייף, ומאז הם נמצאים בחזקת המשטרה והפרקליטות. היחידים שנחשפו לתוכן המכשירים הם גורמי האכיפה וגב' הדס שטייף ומי מטעמה. דרישה תקיפה שהפנה נוה למשטרה ליטול מגב' שטייף את החומרים ולוודא היטב כי אלה אינם מודלפים למקורות אחרים - לא נענתה, וגם לאחר שהתברר כי החלה דליפתם, לא בוצעו החקירה והפעולה הנדרשות בנושא. כעת, דליפת תוכן המכשירים, שכללו מטבע הדברים שיחות אישיות ופרטיות עם גורמים רבים - מבהירה היטב עד כמה מופרכת היתה ההחלטה להעניק 'חסינות' לעבריינים האמיתיים בפרשה זו, ומהן ההשלכות של פגיעה חריפה כל כך בפרטיותו של אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר