אאא

אם אתם מקפידים על אכילת תפוח אחד ביום "כדי להתרחק מהרופא", כדברי האמרה האנגלית המפורסמת, אך נמנעים מחלק חשוב אחד בפרי, אתם מפספסים את היתרון הבריאותי הרציני שהתפוח מכיל.

לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת גראץ באוסטריה, מלבד סיבים תזונתיים ופלבנואידים (המסייעים למניעת אלרגיות ודלקות), כל תפוח מכיל כ-100 מיליון חיידקים שטובים לבריאות המעיים.

אלא שרובנו נוטים להשליך את ליבת הפרי ולא לאכול את הגרעינים - וזה בדיוק המקום בו נמצאים החיידקים הטובים. אכילת התפוח ללא הליבה גורמת לכך שאנחנו מרוויחים רק 10 אחוזים מכל הטוב הזה.

פלורת המעיים היא מערכת בה חיים כ-400 זנים של חיידקים, טובים ורעים, בסימביוזה עם הגוף ובינן לבין עצמן. האיזון במערכת מופר כאשר נוטלים אנטיביוטיקה או טיפולים תרופתיים אחרים, עוברים חוקן או סובלים משלשול.  

עלינו לשמור את פלורת המעיים מאוזנת וחיובית כדי שמערכת העיכול ומערכת החיסון יעבדו היטב והגוף יהיה מוגן מפני חיידקים הגורמים למחלות, ולכן החיידקים הטובים שנמצאים בליבת התפוח דווקא חיוניים כל כך. בנוסף, חיידקים אלה אף מייצרים ויטמינים חשובים כמו ויטמין B12, תיאמין וריבופלבין, וויטמין K, הדרוש לקרישת דם.