מחקר: זה החלק הבריא ביותר בתפוח - שאתם לא אוכלים

מחקר מצא שבכל תפוח יש למעלה מ-100 מיליון חיידקים טובים, אך כשאנחנו אוכלים את התפוח, טעות אחת קטנה גורמת לנו לפספס את רובם - וחבל (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אכילת תפוחים תורמת לבריאות המעיים (צילום: shutterstock)

אם אתם מקפידים על אכילת תפוח אחד ביום "כדי להתרחק מהרופא", כדברי האמרה האנגלית המפורסמת, אך נמנעים מחלק חשוב אחד בפרי, אתם מפספסים את היתרון הבריאותי הרציני שהתפוח מכיל.

לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת גראץ באוסטריה, מלבד סיבים תזונתיים ופלבנואידים (המסייעים למניעת אלרגיות ודלקות), כל תפוח מכיל כ-100 מיליון חיידקים שטובים לבריאות המעיים.

אלא שרובנו נוטים להשליך את ליבת הפרי ולא לאכול את הגרעינים - וזה בדיוק המקום בו נמצאים החיידקים הטובים. אכילת התפוח ללא הליבה גורמת לכך שאנחנו מרוויחים רק 10 אחוזים מכל הטוב הזה.

פלורת המעיים היא מערכת בה חיים כ-400 זנים של חיידקים, טובים ורעים, בסימביוזה עם הגוף ובינן לבין עצמן. האיזון במערכת מופר כאשר נוטלים אנטיביוטיקה או טיפולים תרופתיים אחרים, עוברים חוקן או סובלים משלשול.

עלינו לשמור את פלורת המעיים מאוזנת וחיובית כדי שמערכת העיכול ומערכת החיסון יעבדו היטב והגוף יהיה מוגן מפני חיידקים הגורמים למחלות, ולכן החיידקים הטובים שנמצאים בליבת התפוח דווקא חיוניים כל כך. בנוסף, חיידקים אלה אף מייצרים ויטמינים חשובים כמו ויטמין B12, תיאמין וריבופלבין, וויטמין K, הדרוש לקרישת דם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר