מחקר: הורים טריים מאבדים 44 ימי שינה בשנה

דבר אחד שבולט בהיעדרו בחודשים שלאחר הולדת תינוק? כמובן, שעות השינה. כעת, מחקר מגלה כי הורים טריים מאבדים כ-44 ימי שינה בשנה הראשונה לחייו של ילדם. חודש וחצי של שינה. הלם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עוד בטרם הפכנו לאבא ואמא, קרובינו טרחו לעדכן ולהכין אותנו לבכיות (לא רק של הרך הנולד) ותסכול אינסופי הנובעים מלילות לבנים והם כל כך צדקו. אם יש דבר אחד שבולט בהיעדרו בחודשי ההורות הראשונים, הוא, איך לא, שעות השינה.

כמובן, תמיד יהיו את הנשמות הטובות שימליצו: "כשהתינוק ישן, לכו לישון גם אתם", אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד וכשהעולל סוף סוף נרדם, אנחנו רוצים להספיק להכניס דבר מאכל קטנטן לפה, להתקלח בזריזות, או סתם לארגן את הבית.

ובכן, מחקר שנערך לאחרונה גילה כי כהורים טריים, אנו מאבדים בערך 44 ימי שינה בשנה הראשונה לחייו של התינוק שלנו, מכיוון שאנו מצליחים לנמנם רק 5.1 שעות במהלך לילה ממוצע. בכנות, אנו יכולים להאמין לכך, אך עם זאת, מופתעים שאלו רק 44. יכולים לומר בפה מלא, מניסיוננו האישי, שהיו לילות שבהם עצמנו עיניים הרבה פחות מחמש שעות, אז היינו שמחים לראות גרסה ישראלית למחקר זה.

בנוסף, יהיה מעניין לדעת אם הורה אחד ישן יותר מהאחר, מה שבואו נודה, קורה לא מעט ולא נבדק במחקר.

מחסור בשינה נפוץ ביותר בקרב הורים לתינוק חדש, אך זה קצת מזעזע לחשוב שהוא יכול להגיע לכחודש וחצי של שינה אבודה, בשנה הראשונה של חיי ילדנו.

הממצאים הללו מדירים שינה מעינינו, מילולית, והעצה שלנו היא שאם אתם מכירים זוג הורים שהתפקיד הזה חדש להם, היו רגישים איתם, הבינו אותם אם הם מתנהגים באופן שונה מן הרגיל והכי חשוב, היו פרקטיים והציעו להם לשמרטף על הפעוט שלהם שעות מספר, כדי שיוכלו מעט להניח את הראש. הם יהיו אסירי תודה לנצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר