נדל"ן בירושלים

אקה נדל"ן זכתה במכרז לבניית 308 יח"ד במתחם רשות השידור

247 יח"ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן • מחיר דירה בת 90 מ"ר בלב האזור החרדי ברוממה לזכאי מחיר למשתכן יעמוד על 1.9 מיליון שקל המבטא הנחה של כ-800 אלף שקל ממחיר דירה דומה באזור זה בשוק החופשי (נדל"ן, מקודם)

בנין רשות השידור המיתולוגי (צילום: פלאש90)

חברת אקה נדל"ן זכתה במכרז מחיר למשתכן לבניית 308 יח"ד במתחם רשות השידור בירושלים. מתחם רשות השידור נמצא ברחוב תורה מציון בשכונת רוממה על קרקע של כ־19 דונם השייכת למינהל מקרקעי ישראל.

על פי התוכנית במקום יוקמו שישה בניינים בני 10-12 קומות. בין הבניינים יהיה שטח ציבורי פתוח בהיקף של 2.3 דונמים. שטח הדירות הממוצע במתחם יעמוד על 122 מ"ר ברוטו לדירה, כש-20% מיחידות הדיור במתחם תהינה יחידות דיור קטנות בנות עד 90 מ"ר. אקה נדל"ן שילמה עבור השטח 290 מיליון שקלים, ועלות הבנייה המוערכת היא 630 מיליון שקל.

פרט מעניין במכרז מציין כי את השטח הציבורי הפתוח יש לפתח כדוגמת השטח הפתוח שבין הבניינים בפרוייקט היוקרה "פסגות ירושלים" אותו בנתה אקה נדל"ן כך שמבחינת החברה מדובר בסוג של סגירת מעגל

247 יח"ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן ו-61 יח"ד ישווקו לשוק הפרטי. מחירי הדירות במחיר למשתכן ישווקו לפי מחיר של 21,300 שקל למ"ר, כך שמחיר של דירה של 90 מ"ר יעמוד על 1.9 מיליון שקל מחיר המבטא הנחה של קרוב ל-800 אלף שקל ממחיר דירה דומה באזור זה בשוק החופשי.

מרבית הדירות במתחם יהיו בגודל של 110 מ"ר במחיר של 2.3 מיליון שקל שמשקל הנחה של 700 אלף שקל ממחיר דירה דומה באזור שעלותה כשלושה מיליון שקלים. הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה.

המחיר הגבוה יחסית בו משווקות הדירות שמיועדות לזוכי תוכנית מחיר למשתכן, שרובם המכריע הם זוגות צעירים ללא יכולת כלכלית גבוהה, מעורר תהיה על זהות הקונים במתחם שנמצא באחד המקומות התוססים והמבוקשים בירושלים. מצד אחד ההנחה המפליגה על מחיר הדירה שמגיעה לכ-800 אלף שקל יוצרת הזדמנות כלכלית של זכיה בפיס אולם מאידך המחיר הסופי 1.9 מיליון שקל הוא עדיין רחוק מאוד מהגש ידם של זוגות צעירים רבים במיוחד במגזר החרדי.

באקה נדל"ן מעריכים כי בסופו של דבר ההגיון הכלכלי יגבר "הנחה כזאת לא מגיעה כל יום. הרבה זוגות שיש להם תמיכה של ההורים יעשו הכל כדי לקנות דירה בירושלים במחירים שהיו כאן לפני 10 שנים", אומר גורם בחברה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר