בבדיקה שגרתית

האם לקחה משככי כאבים וסיכנה את חיי העובר

הטכנאית החרדית מבית החולים שערי צדק הצליחה לזהות פגם לבבי נדיר בליבו של עובר בשל כך שאמו נטלה משככי כאבים. בזכות כך הרופאים הצליחו להציל את חיי העובר (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החרדית באמצע (צילום: מרכז הרפואי שערי צדק)

הטכנאית החרדית, אביטל טאובר, העובדת במערך האולטראסאונד של בית החולים שערי צדק הצליחה לזהות פגם לבבי נדיר בעובר שנוצר ככל הנראה משימוש מרובה בסוגים שונים של תרופות משככי כאבים. בבית החולים הצליחו להציל את חיי העובר.

לפני כשבוע הגיעה למחלקת הלידות ב'שערי צדק' אישה חרדית שהייתה בשבוע ה- 38 להריונה לבדיקת אולטרסאונד בשל החשד כי ראשו של העובר קטן מדי. בבדיקה נשלל החשד לבעיה בהתפתחות, אולם הטכנאית הבחינה כי ישנה בעיה בהתכווצות לב העובר.

בשל החשד פנתה הטכנאית החרדית למומחי הלב בעוברים של שערי צדק שהמליצו על ביצוע מידי של בדיקת אקו לב לעובר.

בבדיקה התגלה כי אכן קיימת בעיה נדירה ביותר של סגירה של הדוקטוס ארטריוזוס- הצינור העורקי בלב, שמסכנת באופן מידי את חייו של העובר.

הצינור העורקי הוא כלי דם עוברי גדול שמחבר בין עורק הריאה לאבי העורקים ומאפשר, אצל העובר, לדם לעקוף את הריאות שאינן פעילות בהיריון. הכלי נסגר תוך מספר שעות עד מספר ימים לאחר הלידה.

יודגש, כי העורק שנסגר הוא עורק חשוב בהתפתחות העובר ובדרך כלל נסגר רק לאחר הלידה, אולם סגירה שלו כאשר העובר עדיין לא נולד מהווה סכנה משמעותית להתפתחות אי ספיקת לב אצל העובר ולחייו של העובר וללידה תקינה.

בשל הסכנה המידית, האישה הועברה מידית לחדר לידה לזירוז וילדה תינוק בריא.

לאחר הלידה שהצליחה בחסדי שמיים, התברר כי כשבועיים לפני שהאם הגיעה לבדיקה היא חלתה בשפעת ונטלה במשך כמה ימים משככי כאבים כגון; אקמול ואופטלגין לאחר שהתייעצה עם רופא על מנת לטפל במחלתה.

מנהל היחידה לאולטרה סאונד במיילדות וגינקולוגיה, ד"ר אורי חן "לאחר שבוע 34 כלי הדם הזה רגיש מאוד לפעולה של תרופות. לקיחת כמות גדולה של כדורים במשך מספר ימים עלולה לסגור את כלי הדם העוברי החשוב הזה ולהביא במקרים מסוימים לאי ספיקת לב עוברית, יתר לחץ דם ריאתי ואף למות העובר. ככל הנראה במקרה זה נלקחה כמות גדולה של כדורים. יש לפעול להתאם להמלצות הרפואיות ועל פי ההנחיות ולהימנע מלקיחת כמות גדולה מתרופות אילו ללא מעקב".

האם מספרת "סיפרה כי עכשיו ברוך השם הכל בסדר. אנחנו מודים לצוות שערי צדק על הטיפול והזיהוי המדהים של הבעיה ושמחים שאנחנו יכולים לחגוג את הילדה השמחה והבריאה".

טכנאית האולטרסאונד החרדית, אביטל טאובר מספרת "מיד בתחילת הבדיקה ראיתי שיש משהו לא תקין בהתכווצות הלב של העובר. התייעצתי עם מומחי הלב שלנו שהתגייסו מידית והחליטו לבצע מספר בדיקות לעובר על מנת לאבחן את הבעיה ולטפל בה ואני שמחה שבזכות האבחנה והטיפול נולד תינוק בריא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר