מחקר: עישון סיגריות רגילות ואלקטרוניות במקביל מסוכן יותר

חשבתם ששילוב של עישון סיגריה רגילה פה ושם ואלקטרונית מדי פעם, מפחית את הסיכונים הבריאותיים בהם אתם מצויים? לא ולא ואפילו להפך. מחקר מצא שהסיכוי שלכם ללקות בשבץ מוכפל (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ג'ורג' מייסון בוירג'יניה הראה כי אלו המשתמשים בסיגריות רגילות וכן בסיגריות אלקטרוניות, באופן קבוע, מעלים את הסיכון שלהם לפתח מחלות הקשורות לעישון.

במסגרת המחקר נותחו יותר מ-160,000 תוצאות של מחקרי בריאות חד שנתיים קודמים שנערכו בארה"ב. החוקרים ציינו את "שיעורי הסיכויים המותאמים [AORs]", בתרגום חופשי, ללקות במחלות כלי דם מוחיים ומחלות כמו שבץ מוחי. שיעור הסיכויים למעשני סיגריות רגילות היה 1.59 ואילו בקרב מעשני סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות במקביל היה 2.91.

"זה לא מכבר ידוע שעישון סיגריות הוא אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר לשבץ מוחי", אמר החוקר הראשי, ד"ר טרנג פרך. "המחקר מראה כי מעשנים צעירים המשתמשים גם בסיגריות אלקטרוניות, מציבים את עצמם בסיכון גדול עוד יותר. זהו מסר חשוב עבור מעשנים צעירים הרואים בסיגריות אלקטרוניות פחות מזיקות ורואים בהן אלטרנטיבה בטוחה יותר. התחלנו להבין את ההשפעה הבריאותית של עישון סיגריות אלקטרוניות ורגילות גם יחד וזה לא טוב", הוא מציין.

הממצאים הללו באים לאחר שמחקר מבלפסט, בירת צפון אירלנד, הראה כי לעישון סיגריה אלקטרונית יש השפעה זהה על חיידקי הריאות, בדיוק כמו לעישון. המחקר הראה כי קיים "הבדל קטן" בין ההשפעות השליליות שיש לעשן הסיגריות הרגילות, לאדי הסיגריות האלקטרוניות על חיידקים שנמצאים בריאות.

עשן הסיגריות הרגילות והאלקטרוניות נמצא כמוביל לשינויים בחיידקים העלולים לגרום נזק. אלה כוללים מצבים כמו ברונכיטיס, אסטמה ונַפַּחַת (מחלה המתבטאת בהתנפחות רקמות), אך אין עדיין נתונים שמראים את ההשפעות לטווח הארוך של עשן על הריאות, לעת עתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר