לחוצים? קריאה במשך 6 דקות בלבד תעזור לכם להרגע

מחקר שנערך לאחרונה הראה שרק דקות בודדות של קריאה מתמשכת, יכולות להנמיך את מפלס הלחץ בשיעור של 68 אחוזים - ולעזור לכם לחזור לעניינים עם גוף פחות מתוח ומוח צלול יותר (אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חשים שהטירוף של החיים הותיר אתכם תשושים וחסרי מנוח? אתם לא לבד. שגרה זה דבר מעולה, אבל גם שוחק. החדשות הטובות? יש דבר פשוט שאתם יכולים לעשות שהוכח כמוריד באופן משמעותי את רמות הלחץ שלכם - תוך זמן קצר: פשוט קחו לידיכם ספר.

כן, זה נכון. מחקר שנערך לאחרונה הראה שרק שש דקות של קריאה מתמשכת יכולות להנמיך את מפלס הלחץ בשיעור של 68 אחוזים - ולעזור לכם לחזור למשחק עם גוף פחות מתוח ומוח צלול יותר.

חוקרים מאוניברסיטת סאסקס מדדו את רמות לחץ הדם וקצב הלב של קבוצת נבדקים בטרם עסקו במגוון פעילויות שונות, תוך פיקוח על שיעורי הלחץ שלהם. הממצאים שלהם גילו שיש דברים אחרים שניתן לעשות כדי להפחית סטרס, כמו למשל להאזין למוזיקה (מפחיתה מתח ב-61 אחוז), לשתות כוס תה (מפחיתה מתח ב-54 אחוז) ולצאת להליכה (מפחיתה מתח ב-42 אחוז). אבל שום דבר לא שווה לקריאת ספר.

"לאבד את עצמכם בקריאת ספר זו הרגיעה האולטימטיבית", מסביר החוקר והנוירופסיכולוג הקוגניטיבי, ד"ר דיוויד לואיס. "זה ממש לא משנה איזה ספר קראתם, אין תחליף להסחת הדעת שמתרחשת על ידי עלעול בספר מרתק, שאתם יכולים לברוח מהדאגות של חיי היומיום ולהעביר את הזמן בבדיקת תחום דמיונו של המחבר".

לואיס מיהר גם לציין שקריאה היא הרבה יותר מאשר סתם הסחת דעת - אם היינו מחפשים רק לבלבל את דעתנו, ובכן, לגלילה בפיד בפייסבוק או למשחק ברמי, למשל, הייתה השפעה זהה וזה לא נכון.

"זו יותר מסתם הסחת דעת", הסביר לואיס, "אלא מעורבות פעילה בדמיון, שכן המילים בעמוד המודפס מעוררות את היצירתיות שלכם וגורמות לכם להיכנס למה שהוא בעצם מצב תודעה שונה".

ולמרות שכל סוגי הקריאה טובים לאיזון רמות הסטרס שלכם, נראה שמדע בדיוני הוא הטוב ביותר, מאחר וקריאת חדשות עלולה לגרום למצוקה.

אז הנה לכם סיבה נוספת לסיים לעיין בערימת עבי הכרס שמונחת על השידה בחדר השינה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר