מסית מהמעצר • צפו

מחוץ לבית המשפט: מהומות בדיון על האנרכיסט,יונתן פולק

מחוץ לבית המשפט השלום בירושלים בו נערך דיון על עיתונאי 'הארץ', האנרכיסט יונתן פולק, נערכו הפגנות מטעם אנשי הימין נגד אנשי השמאל הקיצוניים בראשותו של ח"כ עופר כסיף. פולק אמר בדיון כי הוא לא מכיר בסמכות ביה"מ • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, 'כיכר השבת')

בבית המשפט השלום בירושלים, נערך היום (רביעי) דיון בעניינו של עיתונאי 'הארץ', יונתן פולק, שנעצר על פעילותו כנגד חיילי צה"ל, ובית המשפט החליט להשאירו במעצר. מחוץ לבית המשפט נערכו שתי הפגנות זו מול זו, האחת של אנשי ימין והשניה של אנשי שמאל קיצוניים בראשות חבר הכנסת עופר כסיף.

פולק, לא הסכים שיחתמו בעבורו ערבות, והסביר כי אין הוא מכיר בסמכותו של בית המשפט לדון בעניינים הללו. לכן פסק השופט, כי אין הוא יכול לשחררו בערבות אם אין לו ערובה שהוא יתייצב לדיונים הבאים ופולק לא מוכן שאף אחד יחתום בעבורו.

פולק, שנמנה על עובדיו הקבועים של עיתון 'הארץ', נעצר בעקבות קובלנה פלילית שהגיש נגדו בעבר ארגון 'עד כאן' יחד עם חיילים שהותקפו ונפצעו בהתפרעויות של פלסטינים. הבוקר בית המשפט דן בשני דיונים בעניינו.

מחוץ לאולם הדיונים נפתחה מהומה וצעקות בין אנשי הימין לשמאל הקיצוני, כאשר גם בתוך הדיון, אחת האימהות הוצאה מהאולם לאחר שצעקה בכאב לעבר פולק וחבריו לשמאל הקיצוני שבאו לתמוך בו, "תתביישו, אבנים על חיילי צה"ל?, אתם מעודדים לתקוף את חיילי צה"ל שמגינים עליכם ועלינו?

אם נוספת הביעה את כאבה על כך שפולק וחבריו מוציאים את דיבת חיילי צה"ל - רעה לחיילים המשרתים בצה"ל ותקפה את חבריו של פולק בינהם קובי סניץ' אשר גם נגדו עומדת קובלנה פלילית יחד עם פולק.

במקום גם היה לוחם לשעבר בצה"ל לירן ברוך אשר איבד את עינו לאחר שהותקף על ידי ערבים ופעילי שמאל והוא מחה גם נגד פעילי השמאל על פעילותם כנגד חיילי צה"ל.

מטעם השמאל הקיצוני והאנרכיסטי, היה חבר הכנסת מ'הרשימה המשותפת', עופר כסיף שאמר: "עם שכובש עם אחר לא יכול להיות חופשי - זאת אמרו מרקס ואנגלס, וכמה הם צדקו".

"כאשר פלסטינים נכלאים ללא הליך הוגן, ברור שהדיכוי יגיע בסוף גם לישראלים. את הכיבוש צריך לחסל, קודם כל משום שהוא מדכא, רוצח, פוצע וכולא פלסטינים, אך גם משום שהדיכוי הצבאי מחלחל לישראל עצמה ופוגע באזרחיה שלה."

עו"ד צור פלק מארגון 'עד כאן' אשר הגיש את הקובלנה נגד פולק אמר עם תום הדיון: "בדיון שהתרחש סירב פולק לשתף פעולה עם בית המשפט ועם תביעות ירושלים שהם אלה שהגישו את כתב האישום וכך הוא מוכיח שכל הטענות שלו כלפי ארגון 'עד כאן' שכביכול בגללן הוא לא משתף פעולה הן לא נכונות. אנחנו מקווים ומצפים שבית המשפט ישאיר אותו בכלא ויפסיק את ההתפרעויות שלו בקדום בכל יום שישי ובכל יהודה ושומרון".

כזכור, לפני שבועיים, פרסם האנרכיסט יונתן פולק בעיתון 'הארץ', מאמר מעורר סערה, בשל קריאתו המפורשת לציבור בישראל להצטרף למיידי האבנים ובקבוקי הבערה הפלסטינים על חיילי צה"ל.

את מאמרו האחרון, המסית במפורש לאלימות, פרסם האנרכיסט מתוך תא המעצר, והוא קרא בו להצטרף למאבק הפלסטיני ולהפר את החוק: "עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

"כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם", הוסיף פולק.

יצוין, כי בעקבות הסערה שפרצה ברשתות החברתיות אחרי מאמר זה, שונה בהמשך היום המאמר באתר 'הארץ', כך שבמקום המילים האחרונות נכתב: "כן, עלינו לחצות את הגדר ולצעוד בעקבותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר