המתנה זה מתנה: המפתח לגידול פעוטות עם סבלנות

"מתיחת סבלנות" היא גישה שמלמדת פעוטות לחכות כדי לקבל את מבוקשם. המטרה היא לתת להם את זה, אך באיחור (אפילו רק של כמה שניות) על מנת להחדיר למוחם את חשיבותו של אורך הרוח (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נדמה ששום דבר בעולמנו לא דחוף כמו ילדון שדורש חטיף שהוא רוצה לאכול, עכשיו ומיד. אין זה משנה שאתם באמצע ביצוע פעולה כלשהי. הוא בשלו - מבקש ומתחנן. סבלנות בגיל הרך אינה מצויה - או שכן? על פי ד"ר הארווי קארפ, שחיבר סדרת ספרים בשם "התינוק (והפעוט) המאושר ביותר", קיימת טכניקה שתוכלו ללמד, אפילו בשלבים המוקדמים ביותר של הילדות, כדי להגדיל את יכולת ההמתנה: הוא נקרא "מתיחת סבלנות".

מהי "מתיחת סבלנות"? מתיחת סבלנות היא גישה שמלמדת פעוטות לחכות, כדי לקבל את מה שהם רוצים. המטרה הסופית היא לתת להם את זה, אבל עליכם לבצע איחור (רק לכמה שניות) לפני שתענו לבקשתם.

לדוגמא, נניח שהקטן שלכם מבקש כוס מיץ תפוזים, בזמן שאתם מכינים את ארוחת הבוקר שלו. במקום לתת לו את את השתיה הנכספת, אמרו: "מיץ? אתה רוצה מיץ?", אבל כשאתם הולכים לתת לו אותו, עצרו את עצמכם ואמרו: "רגע! רק שניה אחת!", תוך כדי שאתם מסתובבים כביכול במטרה לעשות משהו אחר במהירות. לאחר מספר שניות, העניקו לו את המיץ ושבחו אותו: "המתנה טובה!".

מהם המסרים שמוסקים מכך? לא רק החמאתם ליורש העצר שלכם על כך שציפה בסבלנות, אלא בנוסף, לימדתם אותו שיעור חשוב על היושרה האישית שלכם: אתם תמיד מתכוונים למה שאתם אומרים.

לגבי החלק של המתיחה - ככל שהפעוט שלכם יחשף יותר פעמים לשימוש בטקטיקה הזו, המשיכו להגדיל את משך הזמן שתגרמו לו לחכות. (התחילו בחמש שניות, אחר כך הגדילו ל-10, 20, 60 וכן הלאה.) אחרי הכל, ילדים לומדים מהר וחינוך לסבלנות הוא אפשרי - בכל גיל ובכל שלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר