בארוחת הערב • שידור חי

מלך ספרד: אין מקום לגזענות נגד היהודים • צפו

40 מנהיגים מרחבי העולם, מתכנסים בשעה זו לארוחת הערב בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין, בהשתתפות ראש הממשלה • מלך ספרד התגייס לטובת היהודים • צפו בשידור החי (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ, ולע"מ)

בשעה האחרונה (רביעי), הגיעו כ-40 ממנהיגי העולם לארוחת הערב בבית הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן השתתפו בארוחה היוקרתית

לרגל 'פורום השואה הבינלאומי', המתקיים בימים אלו בישראל, הגיעו המנהיגים לארוחת הערב בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין.

הערב נפתח בקבלת פנים מכובדת, בה קיבל הנשיא את האורחים בכניסה בלחיצות יד. האורחים התקדמו לאוהל קבלת הפנים ומשם ימשיכו למקומותיהם בשולחן החגיגי עם תחילת הארוחה.

באירוע ההיסטורי, שלא היה כמותו בישראל, ישאו דברים נשיא המדינה, המארח הרשמי של האירועים, מלך ספרד כנציג המנהיגים, וחתן פרס ישראל וחוקר השואה, פרופ' יהודה באואר.

בין האורחים המכובדים: מלך ספרד, נשיא צרפת, נשיא גרמניה, מלך הולנד, נשיא איטליה נשיאת קרואטיה ורבים נוספים.

ראש הממשלה שהגיע גם הוא לארוחה שוחח עם מנהיגי העולם. בין המנהיגים איתם שוחח ראש הממשלה עד כה: מלך ספרד, נשיא אסטוניה, נשיא צרפת, נשיא איטליה, נשיא איסלנד, נשיא ארמניה, נשיא בוסניה הרצגובינה, נשיא גרמניה, ראש ממשלת דנמרק, נשיא יוון, נשיא מועצת אירופה, נשיא מקדוניה, נשיא סרביה, ראש ממשלת צ׳כיה, נשיא קפריסין, נשיא רומניה ורבים נוספים.

מלך ספרד, פליפה השישי, אמר בנאומו הפותח בטקס פתיחת פורום השואה בבית הנשיא: "הזיכרון לבדו לא מספיק, הברבריות יכולה לצמוח גם בחברה משכילה ומתקדמת. אנחנו לא בטוחים ממנה ולא יכולים להסתכל לכיוון אחר. צריך ללמוד את הערכים האוניברסליים של זכויות אדם".

"אין מקום לגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות. אנחנו עדים לעליית התקפות נגד יהודים ברחבי העולם. בזמן שאני נותר אופטימי אני יודע שאני ואחרים דואגים לכך שהמילים 'לעולם לא עוד' יישמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר