להסיר מכשול

קניתם דג 'כשר למהדרין'? ייתכן שנכשלתם באכילת תולעים

בתוך דג מקרל, שעל אריזתו נכתב כי הוא נבדק מטפילים ותולעים, נמצאו עשרות תולעי אניסקיס, האסורים לאכילה שכן הם מגיעים מהים אל תוך בשר הדג • צפו בתולעים (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בטבת תש"פ | 23.01.20
(צילום: הרב יוסף דורפמן)

זהירות, איסור דאורייתא: בתוך דג מקרל, שנמכר באריזה סגורה עם חותמת 'כשר למהדרין' לצד כיתוב כי הוא נבדק מחשש תולעים וטפילים, נמצאו עשרות תולעי אניסקיס.

יצוין כי תולעים שנוצרו בתוך הדג, מותרים לאכילה על פי הדין, אך כאשר מדובר בתולעי אניסקיס, הם תולעים שהגיעו מתוך הים לתוך הדג, ולכן אסורים באכילה.

מומחה הכשרות הרב יוסף דורפמן, מצא בתוך אריזות דג מקרל עם חותמת כשרות של בד"צ חתם סופר פתח תקווה, שהיה סגור ולא ברור כיצד הוא נבדק, עשרות תולעים.

הרב דורפמן פותח מול המצלמות את הדגים, ומראה כיצד מצא בפנים עשרות תולעים, שכאמור אסורים באכילה, ומהווים מכשול חמור.

בהמשך הסרטון מדגים הרב דרופמן כיצד יש לבדוק את הדג, ומוכיח איך הוא מוציא עשרות תולעים מדג עם חותמת 'כשר למהדרין' ועם הכיתוב שהוא נבדק מתולעים.

מגוף הכשרות נמסר לרב דורפמן שזו טעות וכי הם נתנו הוראה לשנות את הכיתוב ל'יש לבדוק היטב לפני השימוש', "עד אז יש להיזהר מאיסור דאורייתא של אכילת תולעים", הוא מזהיר.

מבד"צ חוג חתם סופר-פ"ת נמסר: "לצערנו, משווק דג בקלה שלם בכשרותינו עם סמל 'נבדק'. מאחר והמוצר בחשש טפילים, הנחינו את היבואן לאסוף מיידית את הסחורה, ולהסיר את סמל הכשרות משאר האריזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר