המאבק על בית הכנסת

ההסתה של הפרופ': "שונא חרדים - ומצליף נגד האתיופים"

דבריו של הפרופסור שנחשפו ב'כיכר השבת' גררו תגובות נזעמות מצידם של פוליטיקאים חרדים: "פרי ביאושים של הסתה קשה ומכוערת נגד הציבור החרדי"; "בושה. מדבר מתוך שנאה תהומית" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת' עם תוכן דברי פרופסור דוד רוזנטל שהשמיץ את הציבור החרדי, אישי ציבור מגיבים לדברים החריפים שאמר, וקוראים למשטרה לפתוח בחקירה נגדו.

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר ל'כיכר השבת': "אלו פרי ביאושים של הסתה קשה ומכוערת נגד הציבור החרדי. עצוב וכואב שהשיח המתלהם נגד הקדוש והיקר לנו מוצא את מקומו גם בוויכוחים מקומיים בשכונות מסוימות. יש לגנות סגנון מעין זה כלפי כל ציבור ובייחוד שומרי תורה ומצוות, שמרגישים שק חבטות לאומי בכל מקום".

מ"מ ראש עירית ירושלים אליעזר ראוכברגר אומר ל'כיכר השבת': "מזעזע מאד לראות יהודי ועוד פרופסור המדבר כך, עם שנאה עצומה כזו נגד יהודים, שכל חטאם ועוונם הגדול הוא הכיפה השחורה שעל ראשם ושהם רוצים מקום להתפלל בבית כנסת ציבורי. אין ספק שהפרופסור הלא מלומד הזה, ניזון מההסתה שהתנהלה במדינת ישראל בחצי שנה האחרונה, בהובלתו של אביגדור ליברמן, נגד הציבור החרדי".

דבריו של הפרופ' • האזינו

"בושה וחרפה שאדם עם כיפה לראשו מדבר כך ומסית לאלימות ומתנהג באלימות, ואני קורא למשטרת ישראל לחקור את האיש ולהעמידו לדין. אני גם דורש מכל הגורמים הפוליטיים המזוהים עם הציונות הדתית, לגנות בכל תוקף את ההתנהגות הזו ולהתנער לחלוטין מהאנשים הרעים האלה ומדרכם הנלוזה והאלימה".

"התשובה האמיתית", מפתיע ראוכברגר ואומר: "שעירית ירושלים צריכה לתת לאלימות הזו היא לאפשר לציבור החרדי להתפלל בבית הכנסת השכונתי, באולם הריק שבבניין שבו לא מפריעים לאף אחד, ואני פונה לראש העיר להוביל את המהלך של חלוקה צודקת של המשאב הציבורי שיעשה צדק וגם ירגיע את הרוחות".

ראוכברגר באולפן 'כיכר', מדבר על גבעת המבתר

ח"כ משה אבוטבול מש"ס, אומר ל'כיכר השבת': "בושה למי שמתהדר בתואר פרופסור שמדבר בצורה כזו בזויה וחריפה כלפי המגזר החרדי ובשנאה תהומית. ועל הדרך מצליף כנגד הציבור האתיופי שנראה ממבטו כנחות".

"מציע לו ללמוד פרק נוסף באהבת ישראל ולדעת שכאנשי תרבות דת ורוח מיישבים פתרונות בהידברות ולא בפיצוחי ראשים... או בקריאות מזעזעות על הנאצים ימ"ש".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אומר בתגובה לדברי הפרופ' ל'כיכר השבת': "מאד מוזר שפרופ' לתלמוד, שמסר הרצאות ב'תלמוד' משך שנים רבות בפני תלמידים הגיע לדיוטה כה נמוכה. כדאי לבדוק היטב האם את דברי ההסתה והבלע הבין הנ"ל מהתלמוד, ואם כך, על תלמידיו לאורך השנים ללכת למקומות לימוד אחרים בכדי שבאמת יחזיקו בתואר אמיתי לתלמוד".

סגן רה"ע י-ם ומחזיק תיק חינוך חרדי, אברהם בצלאל, בתגובה לדברי ההסתה כנגד הציבור החרדי ע"י הפרופ' מגבעת המבתר: "מאד תמוה מדוע אדם זה צריך בכלל למקום תפילה, דבריו אלו חמורים מאד בוודאי לאור העובדה כי מילים עלולות להוביל למעשים. יהיה הויכוח אשר יהיה - אין מקום להסתה כנגד מגזר שלם כ"ש להסתה פרועה בסגנון כה בוטה".

"בימים אלו בהם אנו עדים להסתה פרועה וחמורה כלפי הציבור החרדי על ידי פוליטיקאים ובעלי אינטרסים, עלינו להיות זהירים שבעתיים ולחפש את המאחד, המקרב ולא את המפריד. אני קורא לאותם אנשים מחרחרי ריב ומדון לחזור בהם מהתנהגות זו ומאמירות קשות אלו".

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, המקושר לצד הדת"ל כתב הבוקר: "נמצא הפתרון לקהילה החרדית בגבעת המבתר שחבריה משתוקקים לבית כנסת "משלהם". הפתרון המוצע יאפשר לכ60 גברים ועוד כ20 נשים להתפלל בבית כנסת משלהם ולפי נוסח התפילה שלהם ובשעות התפילה שלהם. אנו ממתינים למנהיגי הקהילה החרדית לאשר את הפתרון".

איש התקשורת החרדי רפי פרלשטיין סיפר על תחושותיו מביקורו בבית הכנסת. "התארחתי השבת בגבעת המבתר בירושלים והתפללתי בבית הכנסת שעומד במרכזה של המריבה בין התושבים הדת"לים והחרדים בשכונה. האמת? אני המום ויקח לי זמן לעכל את מה שראיתי. אפשר להסכים או שלא עם הצד החרדי אבל השנאה שנשפכת שם מהמתפללים הוותיקים כלפי המתפללים החרדים היא מזעזעת".

"באוזניי שמעתי: "חבל שהיטלר לא גמר אתכם בתאי הגזים" "עבריינים נבלות מבטן ומלידה" "הישבנים שלכם יותר יפים מהפרצופים המכוערים שלכם" ועוד ועוד ועוד. צפיתי בכל הכתבות שפורסמו בנושא. יש עוד צד למטבע, ובכל הקשור למריבה הזאת, התקשורת עושה עוול לתושבים החרדים ועושה הכללה מכוערת. מזועזע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר