המאבק על הפרקליטות

השר אוחנה החליט: עו"ד דן אלדד יהיה מ"מ פרקליט המדינה

שר המשפטים אמיר אוחנה החליט לאחר התלבטות ארוכה כי עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. אוחנה הסביר את החלטתו: "יש לו תחושת שליחות עמוקה" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משרד המשפטים)

היום (ראשון), שר המשפטים אמיר אוחנה, הודיע כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. סעיף 23א לחוק המינויים מורה כי השר ימנה מ"מ מקרב עובדי המדינה, ולכן שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון.

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר: "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

"כולי תקווה כי המינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק. אני יודע כי זוהי גם מטרתו של עו״ד אלדד. התרשמתי מתחושת שליחות עמוקה המפעמת בו, ואני מאחל לו הצלחה רבה במשימות הרבות שעומדות בפני פרקליטות המדינה", אמר אוחנה.

השר התייחס גם למועמדים הנוספים ביניהם גם המועמדת הקודמת שלו ליאורה בן ארי, "בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדות והמועמדים שראיינתי על נכונותם לשאת בתפקיד החשוב ולתרום מניסיונם למען המשימה החשובה של חיזוק אמון הציבור במערכת".

עו"ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים החל מטרום ההתמחות ועד לתפקיד הרם בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות מתוקף תפקדו כמנהל המחלקה הכלכלית. הוא צבר ניסיון רב ועשיר בעיקר בתחום הפלילי, אך גם בתחומים הביטחוניים, האזרחיים, המנהליים והכלכליים.

הוא בוגר ומוסמך (בהצטיינות) של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. לימד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה וכיהן כחבר בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, כחבר הוועדה הדנה בקובלנות משמעתיות נגד רופאים וכחבר הצוות לחיזוק שלטון החוק וטוהר המידות בשלטון המקומי.

במהלך שנותיו בפרקליטות צבר עו"ד אלדד ניסיון ניהולי עשיר. בין היתר הוא בוגר התוכנית לפיתוח מנהלים של משרד המשפטים, בוגר קורס ניהול לחברי הנהלת פרקליטות המדינה ועמית בתוכנית העמיתים לסגל הבכיר של שירות המדינה.

עו"ד אלדד הוא גם סא"ל במיל', בוגר הקורס הממלכתי הבכיר למודיעין וכיום משרת בשירות מילואים בפרקליטות הצבאית כיועץ לעניינים מיוחדים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר את שר המשפטים אמיר אוחנה, כי תהיה מניעה משפטית למינויו של דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. כזכור, מנדלבליט העביר לאוחנה שמות של שבעה מועמדים לתפקיד - אלדד לא ביניהם ובין השניים ניטשת מלחמה סביב התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר