בגלל ה'קורונה'

סין לישראל: "פתחנו לכם את הדלת בשואה"

ממלא מקום שגריר סין בישראל, הבהיר הערב ואמר, כי גם בתקופות האפלות ביותר, סין לא סגרה את השערים בפני היהודים, והוא מבקש שהיהודים לא יסגרו את המדינה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאור החלטת מדינת ישראל לסגור את הגבולות בפני כאלו ששהו בסין. דאי יומינג, המכהן זמנית כשגריר סין בישראל, כינס הערב (ראשון), בשגרירות עיתונאים ואנשי תקשורת ואמר להם, כי הוא מקווה שישראל תתעשת ולא תסגור לסינים את השערים, בדיוק כפי שהם התנהגו בשואה עם היהודים.

במהלך דבריו אמר יומינג, "בתקופות אפלות בהיסטוריה העם הסיני לא סגרו את השערים בפני העם היהודי, ואנו מקווים שישראל לא תסגור את השערים בפני הסינים".

יומינג, אף הוסיף ואמר, כי "השפעת הווירוס רוסנה, חבל שמפיצים פייק ניוז ברשתות. סין תרמה תרומה אדירה לעולם כדי לעצור את התפשטות הווירוס. הימנעו מתגובות מוגזמות, הסירו את המגבלות על הסחר ותנועת אנשים, כשאני שומע חדשות כאלה על מדינות שמחרימות כניסה של סינים אני מרגיש עצוב. אנחנו משתלטים על הווירוס. הפייק ניוז והשמועות קשים יותר מהווירוס עצמו".

כזכור, מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה.

דברי נתניהו, היום צילום: חיים צח ועומר מירון לע"מ

בין היתר השתתפו בדיון שרי הבריאות, אוצר, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל, מ"מ ר' רח"ל, מנכ"ל רת"א ונציגים נוספים ממשרד הבריאות, חוץ, משרד הביטחון וגופים רלוונטיים נוספים.

לדברי נתניהו, "סיימנו עכשיו דיון מעמיק ומפורט עם כל הגורמים בממשלת ישראל כיצד לטפל בהתפרצות של נגיף הקורונה. ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי. המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ - אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

"אני חייב להגיד שזה בלתי נמנע, אף על פי שממשלת סין עשתה כאן מאמצים כבירים. אני רוצה להביע הערכה בשם ממשלת ישראל למאמץ של סין כדי למנוע את התפשטות הווירוס הזה, אבל ההתפשטות הזאת היא כנראה בלתי נמנעת במובן הזה שנצטרך לטפל בה בהקדם".

נתניהו הוסיף, "כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם. סגרנו את המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין, זה זמני. אנחנו מעדכנים גם את הרש"פ בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר