מחפש מקלט

איש דת לבנוני ביקר באושוויץ וסופג איומי מוות

עלי מוחמד אל-חוסייני, שהצטרף למשלחת שביקרה במחנה ההשמדה ביום השואה הבינלאומי, קיבל איומים על חייו וכעת מבקש מקלט מדיני • גורמים יהודיים נחלצו לסייע לו (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: AJC, מתוך טוויטר)

עלי מוחמד אל-חוסייני, איש דת שיעי מלבנון שביקר באושוויץ, קיבל מספר איומים וכעת הוא מנסה לקבל מקלט מדיני בצרפת. לפי דיווח בכאן רשת ב', גורמים יהודיים מסייעים לו.

המדובר במשלחת של אנשי דת מוסלמים בראשה עמד איש הדת הסעודי, השייח' מוחמד אל-עיסא, שביקרו במחנה ההשמדה ביום השואה הבינלאומי.

לפי הדיווח של רועי קייס, הוועד היהודי האמריקני (AJC) שארגן את הביקור, מנסה בימים אלה למצוא פתרון בעבור אל-חוסייני שקיבל איומים על חייו.

במקביל, בלבנון הוגשה נגדו תביעה בגין שיתוף פעולה עם ישראל, ביזוי הדת, הסתה למלחמת אחים ועוד שורה של אישומים.

לטענת מוחמד עלי אל-חוסייני, בארגון חיזבאללה מנסים לנצל את הביקור שלו כדי לנהל קמפיין פוליטי נגדו ונגד אגודת העולם האסלאמי, הארגון הסעודי שארגן את הביקור.

בהודעה שפרסם, הבהיר כי לפני הכל הוא מציית לחוקים הלבנוניים והביקור היה דתי לחלוטין לאתר דתי יהודי, היכן שהנאצים שרפו את העצורים היהודים במלחמת העולם השנייה, כלומר לפני הקמתה של מדינה ישראל. עוד טען להגנתו כי לא נפגש עם אף גורם ישראלי.

הרב דוד רוזן מהארגון היהודי האמריקני AJC אמר בריאיון לחצי היום עם אסתי פרז כי הארגון חש מחויבות ואחריות לסייע לו שכן הוא זה שארגן את הביקור. לדבריו, הם פועלים מול שלטונות צרפת כדי להסדיר את מעמדו שם בצורה קבועה שכן יש חשש לחייו, אם יחזור ללבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר