מפתיע: למה כדאי לשים את הילדים במיטה מוקדם

לגרום לילדים לעצום את עיניהם בשעה סבירה, לפעמים נראה כמו משימה בלתי אפשרית. אבל בעוד ששעתיים של שינה אבודה עשויות להראות לא מזיקות, יש להן השפעה על הצאצאים ועל ההורים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לילדים יש כמויות אנרגיה בלתי נדלות ולגרום להם לעצום את עיניהם בשעה סבירה, לפעמים נדמה כמשימה בלתי אפשרית. אבל בעוד ששעתיים של שינה אבודה עשויות להראות לא מזיקות, יש להן השפעה רבה יותר משאתם חושבים: מחקר מצא שהירדמות מוקדמת הופכת את הילדים לבריאים יותר והיא גם מגדילה את בריאות הנפש של האמהות שלהם.

"אז אמהות ואבות, הנחת הילדים במיטות מוקדם לא נהדרת רק עבורם. היא טובה גם בשבילכם", אמר החוקר הראשי, ג'ון קוואץ', בהצהרה בכתב.

מה זאת אומרת "מוקדם"? קוואץ' מהמכון לחקר ילדים במלבורן, אוסטרליה, הגדיר זאת כשינה עד השעה 8:30 בערב. למרבה המזל, זו שעת שינה די סטנדרטית לילדים בגיל הרך.

במסגרת המחקר, ראיינו המדענים הורים לילדים בני 4-5 ואז דיברו איתם שוב שנתיים אחר כך ולבסוף, כשהילדים היו בני 8-9. הם גילו שלילדים עם שעת שינה מוקדמת יותר היתה "איכות חיים טובה יותר הקשורה לבריאות" - ובריאות הנפש של אמהותיהם השתפרה.

יצוין שלא היה משנה כמה שעות הילדים באמת ישנו אלא רק שהם הלכו לישון מוקדם. עם זאת, הקרן הלאומית לשינה האמריקאית ממליצה שילדים בגיל בית ספר ישנו 9-11 שעות בכל לילה ופעוטות בגיל הרך ישנו 10-13 שעות.

מחקרים מראים כי שעות שינה לא סדירות נקשרו לתנודות במצב הרוח, חוסר שליטה עצמית, בעיות התנהגותיות וקוגניטיביות. ד"ר ונדי סו סוונסון, רופאת ילדים שלא היתה מעורבת במחקר האוסטרלי, אומרת: "אנו יודעים ששינה היא חלק רלוונטי באמת בבריאות הנפש שלנו, במצב הרוח שלנו. כשאנחנו חושבים על אמא, זה מאוד הגיוני בעיניי שאם ילדיה הולכים לישון מוקדם, היא הולכת להשלים מטלות ולהרגיש כאילו היא בשליטה על חייה".

אז בפעם הבאה שאתם נאבקים להכניס את הילדים למיטה, דעו שהמאמץ שווה את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר