במהלך הכנס

שר המשפטים אמיר אוחנה תוקף את השופטים: "הם לא מהאו"ם"

במהלך דבריו בכנס של 'שורת הדין', שעסק באחראיות הרשות הפלסטינית לפיגועים המבוצעים בישראל, תקף השר אמיר אוחנה בחריפות את השופטים: "הם לא מביה"ד בהאג" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שורת הדין)

בערב עיון משפטי שהתקיים הערב (שלישי), על ידי ארגון 'שורת הדין', תקף השר אמיר אוחנה את השופטים במדינת ישראל ואמר כי ""שופטי ישראל אינם מהשופטים של בית הדין הבינלאומי בהאג".

ליבת הכנס עסקה, בפסק הדין התקדימי שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה, הרשות הפלסטינית אחראית לפיגועי האינתיפאדה השנייה, בין השאר כי הרשות הפלסטינית אינה מדינה ואין לה חסינות ריבונית, ועל כן ניתנת לתביעה אזרחית בישראל.

במהלך דבריו אמר שר המשפטים אמיר אוחנה: "שופטי ישראל אינם מהשופטים של בית הדין הבינלאומי בהאג, אינם מהאו"ם, הם חלק יסודי ברעיון המכונן שלשמו קמה כאן לא עוד דמוקרטיה אלא דמוקרטיה שהיא ביתו הלאומי היחידי של העם היהודי".

אוחנה החריף ואמר: "הם שופטי ישראל. כן, השופט הוא בן אדם, והוא עוסק בבני אדם לא בתיקים השופט לא צריך לפעול כרובוט קר ומנוכר, כשיש פשע ויש עוול וחיים שאבדו ודם שנשפך יש גם אחראיים לעוון הזה. זה לא יכול להסתכם במפגע הבודד או בתשתית הטרור שבמסגרתה פעל".

"כאשר יש רשות שעד היום משלמת משכורות ומענקים גם לרוצחיה של הדס פוגל, ובכך מעודדת וממריצה את הבאים בתור אחריהם, כאשר יש רשות שקוראת רחובות, כיכרות על שמות רוצחים כמו בניין הממשלה ברמאללה שקרוי על שם יחיא עייאש, המהנדס שאחראי על רציחתם של מאה ישראלים".

אוחנה תקף את הרשות הפלסטינית: "כאשר יש רשות מהללת משבחת ומאדירה את הטרור היא צריכה לשלם על כך. לא די ברוצח עצמו יש לייבש את הבאר ממנה גמע את תרעלת השנאה. בשבוע שעבר הוריתי לרשויות הגבייה והאכיפה במשרד המשפטים לראשונה בתולדות לעקל מהרשות הפלסטינית כספי פיצויים שנפסקו לבני טרור ומשפחותיהם. זהו צעד כלכלי משפטי חשוב למלחמה בטרור".

"למדינת ישראל ישנה חשיבות עליונה בעמידה לצידם של נפגעי הטרור בני משפחותיהם וכך היא תעשה. כל עוד הרשות הפלסטינית תמשיך לממן טרור באמצעות תשלום משכורות למחבלים ובני משפחותיהם הלל ולשבח נגבה ממנה את מחיר הפיצויים לנפגעי הטרור ובני משפחותיהם. הצעד הזה יחד עם פסק הדין של השופט דרורי שאנחנו מאמינים כי הוא מבשר את הבאות, הם חלק חשוב במאבק בטרור, מאבק שיש לנהל בנחישות ובעוצמה לא רק בשדה הקרב והמודיעין אלא גם בשדה המשפטי והכלכלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר