כתבת תעמולה

"אל-מיאדין": יהודי איראן שונאים את ישראל

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה שידר כתבה העוסקת בקהילה היהודית באיראן • "היהודים האמיתיים אינם מכירים בישראל מפני שהם רואים בה עבירה על הדת" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: רשת אל מיאדין)

אל מיאדין, ערוץ טלוויזיה המשדר בלבנון ומזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, שידר בשבוע האחרון כתבה העוסקת במצבם של יהודי איראן.

היהודים המתגוררים באיראן, נאלצים להביע הזדהות עם המשטר האסלאמי הקיצוני ולהתבטאות נגד מדינת ישראל, מחשש שמא יבולע להם. כך לדוגמה, לאחר חיסול קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה על ידי ארה"ב, עלו לנחם בביתו ופרסמו הודעת אבל.

בכתבה, שקטעים ממנה תורגמו לעברית על ידי העיתון ישראל היום, מציגים יהודים המתפללים בבית כנסת באיראן, ונטען כי הם רואים במדינת ישראל "אויב שיש להילחם בו", וכי הם "נהנים מחופש דת מלא".

מנהל האגודה היהודית באיראן, חמיון שאמה עבאדי, טען בראיון לכתב הערוץ כי "מאז הקמת הרפובליקה האסלאמית, לא הייתה תקיפה נגד בית כנסת".

הוא הוסיף כי "ישראל היא שלטון פוליטי ציוני ואין לה שום ערך דתי. היא מנצלת את הדת לאינטרסים שלה. היהודים האמיתיים אינם מכירים בה מפני שהם רואים בה עבירה על הדת".

סימאק מרה סדק, יהודי החבר בפרלמנט האיראני אמר לאל מיאדין: "אנו איראנים ותרבותנו משותפת עם בני ארצנו. יש לנו היסטוריה משותפת, עתיד משותף ואינטרסים משותפים".

בכתבה ציינו כי הקהילה היהודית באיראן, היא השנייה בגודלה במזרח התיכון, וכי הקהילה מתנהלת עצמאית עם בתי כנסיות, בתי קברות, מסעדות ובתי ספר שאינם פעילים בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר