עצת הרב והוועדה

כפר סבא גועשת: מאמצים למנוע 'תחבורה ציבורית' בשבת

התחבורה הציבורית פועלת בשבת קודש - למרבה החרפה - כבר בשבע ערים, וכעת, בעקבות הניסיון להכניס זאת גם לכפר סבא, התגייס הגאון רבי יצחק זילברשטיין בניסיון לבלום את היוזמה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן רה"ע איתן צנעני עם הגר"י זילברשטיין אצל הגר"ח קנייבסקי (צילום: באדיבות המצלם)

חילולי השבת ההולכים ומתרבים בראש חוצות, הגיעו השבוע לפתחם של גדולי ישראל שפועלים לבלום את היוזמה ההולכת ומתרחבת.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר 'המועצת' ורבה של רמת אלחנן, התערב בסוגיה ופועל בניסיון לבלום את יוזמת התחבורה הציבורית בשבת - שפועלת כבר בשבע ערים, מלהיכנס גם לכפר סבא.

אך תחילה למפה הפוליטית בכפר סבא. ראש העיר, רפי סער, שהתמודד בסיעה עצמאית נבחר בין היתר בתמיכת 'הליכוד 'והציבור הדתי מסורתי בעיר, כאשר מנגד מי שהפסיד את הבחירות הוא יוסי סטבון שנתמך על ידי אנשי שמאל בעיקר.

בקואליציה של רפי סער חברה סיעה דתית אחת בשם 'תנופה' בראשה עומד עו"ד איתן צנעני. הסיעה מייצגת בין היתר את 'הבית היהודי', הליטאים וחלקים מהציבור הספרדי בעיר.

סגן רה"ע איתן צנעני ואחר מרבני כפר סבא עם הגר"י זילברשטיין אצל הגר"ח קנייבסקי

חברי סיעת מרצ החברים בקואליציה מבקשים מזה תקופה ארוכה להצטרף ליוזמת התחבורה ציבורית בשבת של עיריית תל אביב אך ראש העיר גורר רגליים בניסיון לחמוק מהיוזמה.

חברי מרצ הגישו הצעה לסדר הקוראת להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר ובסיעה הדתית עלו למעונו של חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, על מנת לבקש את עצתו בנושא.

הרב זילברשטיין הורה בין היתר לנסות לגרור רגליים באמצעות תחבולות שונות שיבלמו את חילולי השבת המחפירים ולאחר מכן נכנסו לקבל את אישורו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי למהלך.

בין הסיכומים עלו כי לא תהיה מלחמה רשמית של הגורמים הדתיים נגד היוזמה, אלא ניסיונות שקטים לבלום את הפעלת התח"צ בשבת. במהלך ישיבת המועצה האחרונה, הודיע ראש העיר רפי סער כי יקים ועדה לבחינת הנושא.

באופוזיציה העירונית הבינו כי מדובר בהקמת ועדה לשם גרירת רגליים, והוציאו מכתב על ידי שבעה חברים בו הם דורשים להפעיל תחבורה בשבת. בסיעת מרצ מיהרו להוציא הודעה אחרי ישיבה, ממנה ניתן היה להבין כביכול כבר הוחלט על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, דבר אשר גרם לטעויות בקרב מספר כלי תקשורת, כאשר מתברר כי עדיין לא התקבלה כזו החלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר