סערה במועצת העיר

"אנטישמי": חבר המועצה קרא לחב"ד 'מיסיון' וביקש למנוע עריכת טקסים דתיים

בהצעה לסדר שהגיש חבר מועצת העיר רמת השרון, ירון גדות, מסיעת 'רמת השרון חופשית' הוא קרא לראש העיר למנוע מאנשי חב"ד לערוך טקסים דתיים ברחובה של עיר. נציג 'דגל התורה' יעקב קורצקי כינה אותו בתגובה "אנטישמי". הצעתו הוסרה מסדר היום (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדלקת חנוכיה ברחובה של רמת השרון (צילום: בית חב"ד רמת השרון)

בישיבת מועצה סוערת שהתקיימה ברמת השרות הציע ירון גדות הצעה לסדר בניסיון להדיר את חב"ד מקיום אירועים עם סממן דתי ברחובה של עיר. בדבריו אמר: "תנועת חב"ד היא תנועה מיסיונרית אשר חלוקות הדעות לגבי היותה ציונית וגם האורתודוכסית יש לגביה הסתייגויות רבות", פתח גדות את דבריו המתריסים.

גדות המשיך לדבר בלהט נגד תנועת חב"ד בעירו - רמת השרון. "בין השאר בגלל אמונתם שהאדמו"ר שלהם שנפטר לפני עשרים וחמש שנים, הוא המשיח שכבר הגיע. קהילת חב"ד ברמת השרון קטנה מאוד, וכוללת ברובה שלוחים שאינם מידידי רמת השרון, שהגיעו במטרה להפיץ את אמונתם בקרב הציבור החילוני".

"לאחרונה הסתבר הקשר החזק ושיתוף הפעולה בין חב"ד לגרעין תורני ולישיבת רמת השרון הלא חוקית. אני הייתי, ראיתי שבהכנסת ספר תורה לישיבה לפי חודש וחצי הגיעו לשם גם הרב בוטמן וגם אנשים מחב"ד ומבחינתי זאת הנקודה שבה סיימתי לתת צ'אנס לחב"ד בתור ארגון לגיטימי שפועל פה".

גדות הוסיף: "במהלך השנים בגלל חוסר ההבנה למהותו של גוף גם אולי חוסר הבנה שלי, מה שאמרתי הרגע. התקבעה מעמדה של חב"ד כמונופול בפועל בהפעלת מצעדים ופעילויות דת במרחב הציבורי שבהם הם מתמחים את תפיסתם לגבי חגים אלה לכלל הציבור, שאינו שותף לדעותיהם וזאת בין השאר גם במסגרות הכוללות הפליית נשים, בכוונה לא אמרתי הדרת נשים, הפליית נשים".

"לדוגמא הצבת חנוכיות והסוכות במרחב הציבורי במקומות המרכזיים ביותר בעיר, בהם מתנוסס לוגו חב"ד ואין אזכור לעיריית רמת השרון. לא רק במרחב הציבורי מחוץ לבניין הזה, גם בבניין הזה, והיו מקרים. היה מקרה בחנוכה האחרון. הייתה פה חנוכיית חב"ד עם לוגו של חב"ד".

חבר המועצה ביקש לשלוש מחב"ד לפרסם ולקיים טקסים דתיים ברחובה של העיר כנהוג מזה שנים ארוכות בכל עיר ועיר: "אין הצדקה שרמת השרון שהיא חילונית פלורליסטית וליברלית. תמשיך לתת בידי חב"ד את הזכות הבלעדית להשתמש במרחב הציבורי לטקסים ולפעילויות הקשורות בחגי ישראל וזאת במיוחד לאור העובדה שסיעות אשר מהוות רוב במועצה התחייבו בפני הבוחר לפעול למען ערכים של שוויון, כיבוד החוק וחופש מדת אשר מופרים במצב הקיים".

"זה בדיוק אותו דבר כמו לשים דוכן הנחת תפילין מבחינתי בחוצות העיר. אנשים לא רוצים את זה. אנחנו התחייבנו על חופש מדת, וזה אחד הדברים שצריכים להשתנות. לכן אני מבקש שמועצת העיר תחליט כדלקמן".

סגן ראש העיר יעקב קורצקי, הנחשב לנציג החרדי ומזוהה עם 'דגל התורה', הגיב בזעם: "תאמין לי אם אחד כמוך היה מדבר עכשיו בבריסל, בברלין, בניו יורק, היו אומרים שהוא אנטישמי. איזה גוואלט. מה אתה עושה. ברמת השרון הוא מדבר ככה. זה אנטישמיות".

על פי הדיווח בעיתון 'מקור ראשון', למרות שהצעתו של גדות ירדה מסדר היום, בעירייה מקדמים יוזמה שתחייב אישור של העירייה לפני כל הצבת סממן דתי ברחובה של עיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר