סערת ה"מנטוס"

השופטת שלעגה לרב ברלנד תוזמן לבירור

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, תתייצב לבירור בעקבות החלטת נשיאת בית המשפט זאת בשל התבטאויותיה במהלך דיון בעניין הרב אליעזר ברלנד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, תתייצב לבירור על פי החלטת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות זאת בעקבות התבטאויותיה במהלך דיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד.

כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בירושלים, בנוגע להארכת מעצרו של הרב ברלנד התלונן סנגורו, עורך דין עמית חדד, כי מרשו חש שלא בטוב וכי הוא נעצר יום אחרי שעבר צנתור. בתגובה לכך אמרה השופטת בבלי: "תנו לו מנטוס", כשהיא מתכוונת לחשדות המשטרה לפיהן חלק מהתרופות שמסר הרב לחסידיו בתמורה לכסף היו סוכריות מנטוס בלבד.

מדובר בהתבטאות לא ראויה מצד שופט, שכן השופט אמור להיות ניטרלי ולא לקבל את החשדות עד שיוכחו ואילו פה נראה הדבר כאילו השופטת כבר החליטה מראש מה עמדתה בנושא.

המעצר והמהומות ב'שובו בנים' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עורך דין עמית חדד טען להגנתו של הרב ברלנד, כי הפעולה אותה המשטרה מכנה כ"מרמה" היא למעשה חלק מעולמו הרוחני של הרב וכי היא דומה לחלוקת העראק של הבבא סאלי.

בסוף הדיון, קבעה השופטת בבלי: "אינני שותפה לדעתו של בא כוח החשוד שהוא לא הונה ורימה. מתן תרופה בדמות מנטוס לחולי סרטן, מהווה תרמית. בפני ראיות על כך שהמשיב שכנע חולי סרטן שבקבוקוני משקה אותם נתן להם מהווים תחליף לכימותרפיה ומאחר ואלה האמינו לו, נטלו את התרופה במקום תרופה קובנציונאלית".

השופטת המשיכה וציינה, כי "אכן עולמם אינו כעולמם של אותם הפונים אל הרב, אולם הראיות מלמדות שמי שפנה אליו היו אנשים שבמצוקתם הרבה נתלו בכל שביב של תקווה ונוצלו ניצול ציני, כך על פי החשד. בנסיבות אלו אני קובעת כי החשד הסביר הוא ברף הגבוה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר