הטענה וההכחשה

סמוטריץ' אישר ל'נשות הכותל' דוכן תפילין?

'נשות הכותל' הוציאו הודעה המברכת את בכיר 'יימיה' על אישורו להן להקים דוכן להנחת תפילין בתחנת רכבת • במערכת הפוליטית מיהרו לתקוף את סמוטריץ', שפרסם הבהרה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ארגון 'נשות הכותל' הביכו היום (שני) את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כאשר פרסמו הודעה המברכת אותו על האישור שהעניק להן להקים דוכן להנחת תפילין בתחנת הרכבת סבידור מרכז.

בהודעתן טענו כי התבקשו לפנות את הדוכן שהקימו, "אך לאחר פניה להנהלת הרכבת ולשר, אושרה העמדת הדוכן בתוך המתחם".

מנכ"לית הארגון הוסיפה כי "התרגשנו לגלות כי שר התחבורה נדרש לנושא ונוהג במאור פנים כלפי דוכן הנחת התפילין של נשות הכותל".

בתגובה, תקפו בעוצמה יהודית את סמוטריץ': "אם חשבנו עד כה שרק בנט הוא זה שמנסה לקרוץ לגנץ, מסתבר היום שגם סמוטריץ' עושה מאמצים להוכיח לאנשי כחול לבן שהוא 'כשר' להצטרף לממשלה שלהם. ב'ימינה' כמו ב'ימינה', הג'וב ומשרד השר הם המטרה המקדשת את כל האמצעים, גם אם זה כולל את ריצוי הרפורמים ואנשי השמאל".

עוד נמסר: "רק ארבעת המנדטים של עוצמה יהודית יחייבו את את בנט וגם את סמוטריץ' להישאר בגוש הימין ולא לחבור לגנץ. רק עם עוצמה יהודית – יש ממשלה ימנית".

גם במטה הציונות הדתית למען יהדות התורה מיהרו להגיב כי "כנראה שמשהו באמת לא טוב קורה ב"ימינה". קשה להאמין אבל מסתבר ששר התחבורה ממפלגת הציונות הדתית "ימינה" החליט שהפרהסיה הדתית הציבורית שלנו כבר לא כ"כ חשובה".

"אנחנו מנסים להבין שוב ושוב מה קורה במפלגת "ימינה". נראה שהיא פשוט מאבדת כיוון. נראה כי השיקולים התורניים וההלכתיים פשוט נעלמים - ועכשיו עוד שיא חדש- נשות הכותל מציבות דוכן באחד המקומות המרכזיים וההומים בישראל באישור מפורש של שר תחבורה מהציונות הדתית. הגיע הזמן ש"ימינה" תעצור ותחשב מסלול מחדש - כי ישראל יהודית חשובה יותר מכל שיקול אחר".

אך בלשכת שר התחבורה מיהרו להכחיש הכל. "לא היה ולא נברא", מסרו. "השר עסוק מאוד לילות כימים בלפתור את משבר התחבורה של מדינת ישראל, להוציא את אזרחי ישראל מהפקק ולתת להם שירות טוב, ואין לו זמן להתעסק בפרובוקציות".

"במדינה דמוקרטית כל אזרח רשאי לעורר פרובוקציה כל עוד היא במסגרת החוק ואינה פוגעת בסדר הציבורי. השר משתתף בצערן של נשות הכותל שביקשו לעורר פרובוקציה ובנו על זה שהוא ישתף איתן פעולה ויפול למלכודת שתעזור ליחסי הציבור שלהן".

מרכבת ישראל נמסר: "ההחלטה להצבת העמדה נעשתה על ידי מנהל התחנה במקום ולא על ידי שר התחבורה כפי שפורסם. בכדי להמנע מאי סדר במקום והפרעה לנוסעים הקצה מנהל התחנה מקום שקט שאינו מפריע לתנועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר