המנהיג החזק

חוסני מובארק, נשיא מצרים לשעבר, מת

לאחר שסבל מסיבוכים בריאותיים בעקבות ניתוח שעבר לפני כחודש, מת היום נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, והוא בן 94 • נשיאה המיתולוגי של מצרים, יותר מ-30 שנה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בכלי התקשורת המצריים, מדווחים, כי נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, מת היום (שלישי), והוא בן 94 במותו. היה נחשב לאחד המנהיגים החזקים באזור מזרח התיכון - עד לנפילתו.

על פי הדיווח, לפני כחודש מובארק עבר ניתוח במעיים, ומאז הוא נותר באישפוז ותחת מעקב בבית החולים הצבאי בקהיר לאחר שסבל מסיבוכים בריאותיים רבים. כבר לאחר הניתוח - הועלו שמועות על מותו, אך הן הוכחשו בכל פעם על ידי השלטונות המצריים.

אמש בנו הגדול - עלאא הודיע כי אביו הועבר לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ בעקבות הידרדרות במצבו, אך לא סיפק פרטים נוספים. הבוקר הבן טען כי "חל שיפור במצבו, אך הוא עדיין לא במצב בריאותי יציב".

מובארק, שכיהן כנשיא המדינה במשך 30 שנה, היה נחשב כאחד המנהיגים החזקים והמשפיעים ביותר במזרח התיכון ובעולם הערבי.

הוא עלה לשלטון בשנת 1981, לאחר הסכם השלום בין ישראל למצרים - אותו ביצע קודמו בתפקיד. בשנת 2011, לאחר פרוץ מהומות 'האביב הערבי', הוא התפטר / הודח מתפקידו בעקבות ההפגנות.

לאחר שעזב מובארק את הנשיאות הוא נעצר והועמד למשפט על הרג מפגינים, כשבסופה הוא הורשע ונידון למאסר עולם.

בינואר 2013 התקבלה בקשתו למשפט חוזר, וכחצי שנה לאחר מכן הוא שוחרר למעצר בית.

בנובמבר 2014 הוא זוכה במשפטו החוזר מהאישום בהרג מפגינים וכן מפרשת השחיתות השלטונית, בה הואשם בעבירה על החוק במסגרת הסכם סחר הגז עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר