המירוץ לנשיאות

רבנים נגד ברני סנדרס שהחרים את ועידת איפא"ק

המועמד היהודי המוביל את המירוץ הדמוקרטי, החליט להחרים את השדולה הפועלת למען ישראל ובתגובה, חתמו מאות רבנים על מכתב הקורא לו לחזור בו מהחלטתו זו (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רבנים יהודים בארה"ב, מכל הזרמים, חתמו על מכתב הקורא לברני סנדרס לחזור בו מהחלטתו להחרים את ועידת איפא"ק, השדולה למען ישראל בארה"ב.

"כתומכים משמעותיים במערכת היחסים בין ארה"ב וישראל, ותפקידה של איפא"ק בקידום יחסים אלו, אנו דוחים את התגובה המקוממת של סנטור ברני סנדרס, המאשימה את איפא"ק בטיפוח קיצוניות".

הרבנים הוסיפו, "משימתה היא לתמוך בבת-בריתנו הדמוקרטית ולחזק את התמיכה הדו-מפלגתית, ארוכת השנים, בשותפות המטיבה עם שתי המדינות".

עוד כתבו כי "איפא"ק היא אחת הוועידות האחרונות שנותרו בפוליטיקה האמריקנית, שמבקשת להפגיש באופן יזום בין אמריקנים מכל הקשת הפוליטית כדי להשיג מטרה משותפת. ראינו נשיאים וראשי ממשלה, חברי קונגרס וחברי כנסת, אנליסטים ומומחים צבאיים, מנהיגים דתיים ואייקוני תרבות מגיעים לכנס".

"אנו מנצלים את ההזדמנות לאתגר את המערכת ולחשוב בצורה קונסטרוקטיבית, ומביעים הערכה על כך שאנשים בצד השני של המתרס הפוליטי מבצעים את העבודה הקדושה הזו לצדנו".

סנדרס: 'מצפה להיות הנשיא היהודי הראשון'

בתוך כך, סנדרס היהודי, המועמד המוביל כרגע בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד מועמדם לנשיאות ארה"ב, זוכה לתגובות נזעמות רבות מיהודים בעקבות דבריו כי יחזיר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

בעימות בין מועמדי המפלגה הדמוקרטית אמר: "בראשות הממשלה בישראל עומד ביבי נתניהו, אדם גזען. אני מאמין שהמדיניות שלנו באזור צריכה להבטיח את ביטחונה ועצמאותה של ישראל אך גם לדאוג לצרכים של העם הפלסטיני".

הוא הוסיף כי "אם אבחר לנשיא, אשקול להחזיר את השגרירות לתל אביב", וזאת למרות שטען: "אני גאה ביהדות שלי, גרתי בישראל כמה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר