מדהים: קפה עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן

בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, הוזכר מחקר שבו נבדקה קבוצה של למעלה ממיליון אנשים. מסקנות המחקר מרחיקות לכת: קפה מפחית את הסיכון לשני סוגים של סרטן (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן מצאה שלקפה ישנה תכונה מדהימה למדי, בדו"ח הסרטן העולמי לשנת 2020, שפורסם לאחרונה.

בדו"ח, המתפרסם כל חמש שנים, נאמר כי קיימות עדויות הגורסות שקפה מפחית את הסיכון לסרטן מסוים: "מחקר שפורסם לאחרונה, מצביע על כך שצריכת קפה עשויה להוריד את הסיכון לחלות בסרטן הכבד וסרטן רירית הרחם", כך נכתב בו.

באחד החלקים של הדו"ח, צוין כי החוקרים ניתחו קבוצה של למעלה ממיליון אנשים והגיעו למסקנה כי אלו ששתו שלוש כוסות קפה ביום היו בסיכון נמוך ב-27 אחוז ללקות בסרטן הכבד התאי, הסוג השכיח ביותר של סרטן הכבד הראשוני ומדובר בגילויים די משמעותיים, יצוין.

יכולות להיות מספר סיבות לכך שקפה טוב לנו. הוא מלא בתרכובות פעילות ביולוגית כמו חומצה כלורוגנית, kahweol וN-methylpyridinium, שכולן נמצאו כמפחיתות דלקת, משמשות כמנגנונים פוטנציאליים נגד סרטן ומשפרות את הרגישות לאינסולין, על פי הדו"ח. לדברי Cancer.org, הקפה מלא בנוגדי חמצון שעלולים באופן תיאורטי להשפיע על הסרטן.

קפה, כידוע, לא עוזר רק במלחמה בסרטן, יש לו כל כך הרבה יתרונות בריאותיים מדהימים אחרים, כולל הורדת הסיכון למוות בסך הכל, על פי מחקר של NIH שנערך על 400,000 איש.

בנוסף לכל זאת, הוא יכול גם לשפר את הזיכרון ולהוריד את הסיכון למחלות לב. למעשה, כמה חוקרים חושבים שהוא יכול להנמיך את שיעורי הדיכאון, כך עולה ממחקר אחד משנת 2018.

ירדנו לקנות קפה. בשביל הבריאות, אתם יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר