מגיפת ה'קורונה' וחג הפורים

פסק: מי שחייב להיות בבידוד - "אסור לו לבוא לבית הכנסת"

39 חולי קורונה אובחנו בישראל - וההיסטריה בעיצומה, כמו גם ההנחיות הקפניות בניסיון למנוע את התשפטות הנגיף • פסק הלכה: כך מי שצריך לשהות בבידוד יקרא את המגילה ביום הפורים (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק)

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל ונכון לעכשיו אובחנו 39 חולים, כאשר רק אתמול (ראשון) אובחנו עוד 14 נשאים חדשים של הנגיף. שלושה מבין כלל הנדבקים החלימו ושוחררו לביתם כך שמספר החולים הרשמי עומד על 36.

אחד החולים, נהג אמבולנס מד"א, לא חש בטוב במשך מספר ימים ורק אתמול הגיע למיון בבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה שם אובחן כחולה קורונה, אך חוליו מעורר דאגה שכם לא ידוע מהיכן הוא נדבק. מאחר וכבר הגיע עם תסמיני המחלה לבית החולים, נאלצו שמונה רופאים ואחיות שהיו בקרבתו, להיכנס לבידוד.

דובר מד"א, זכי הלר, אמר אתמול: "אחד הישראלים שאובחן כחולה בקורונה הוא עובד מד"א, שאושפז לטיפול ומצבו טוב. פעלנו במהירות לאיתור כל מי שהיו עימו במגע בשבועיים האחרונים, על מנת שייכנסו אף הם לבידוד. העובד לא היה חלק מהצוות שטיפל בחולי הקורונה ולא בא במגע עם מטופלים שנחשדו כמי שנדבקו בנגיף".

בשל המגבלות וההנחיות הקפדניות שנועדו למזער את מספר החולים והנדבקים, מתעוררת שוב השאלה - כיצד מי שנאלץ לשהות בבידוד בגלל ה'קורונה', יקרא את המגילה ביום הפורים.

הבוקר, מתפרסם ב'יתד נאמן' פסק הלכה מאת הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר 'המועצת' ורבה של רמת אלחנן, לפיו, מי שצריך להיות בבידוד - אסור לו להגיע לבית הכנסת.


"כל מי שחייב להיות בבידוד בימי הפורים אסור לו להגיע לבית הכנסת לשמוע המגילה כי הוא עלול להדביק אחרים ולהכשל ח"ו בעוון שפיכות דמים", כתב הרב זילברשטיין.

הרב הוסיך וכתב כי "הנמצאים בבידוד יקראו לבד את המגילה או ישמעו מאחר העומד בחוץ", וחתם בברכה: "ומי שענה לאסתר המלכה ומרדכי היהודי ישמע שועתנו וישלח רפואה שלמה ויסיר את המגיפה מעמנו"

בתוך כך, הגאון רבי מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, פסק לגבי הנמנעים מלבוא לבית הכנסת לקריאת מגילה בשל היותם בבידוד בביתם, או מכל סיבה אחרת, כי כל "הקורא את המגילה בביתו, על מנת לצאת ידי חובה, צריך שיוציא בפיו מילה במילה מתוך מגילה כשרה של קלף".

הרב אף הוסיף והבהיר כי "אין יוצאים ידי חובה בשמיעת הקריאה המועברת תקשורתית ולא בקריאה מתוך תנ"ל או חומש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר