בצל משבר הקורונה

כחול לבן ליולי אדלשטיין: מבקשים לבחור יו"ר כנסת חדש ביום שני

ראשי כחול לבן כתבו ליו"ר הכנסת יולי, והודיעו לו כי הם מעוניינים לבחור יו"ר חדש מטעמם. המועמד של כחול לבן הוא; מאיר כהן מ'יש עתיד'. ככה"נ יתקשו להשיג רוב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

במפלגת "כחול לבן" לא מתכוונים לוותר על האפשרות להחלפת יו"ר הכנסת. בשעה האחרונה פנתה המפלגה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה להעלות להצבעה את דבר החלפת יו"ר הכנסת ביום שני הקרוב.

החלטת המפלגה לקדם את החלפת יו"ר הכנסת מגיעה למרות מצב החירום אליו נקלעה ישראל בשל משבר הקורונה. משבר שהוביל למגעים להקמת ממשלת חירום עם הליכוד וכחול לבן.

יצוין כי ב"כחול לבן" יתקשו להשיג רוב להחלפת יו"ר הכנסת זאת לאחר שחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן השמיעו בשיחות סגורות הסתייגויות מהמהלך שעשוי להמליך את מאיר כהן מיש עתיד ליו"ר הכנסת.

בכחול לבן הבינו כי יתקשו להשיג רוב להקמת ממשלת מיעוט, ובשל כך מרכזים את מאמציהם בניסיון להחליף את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בחבר כנסת מכחול לבן. לפי התוכנית, המינוי יאפשר לקדם את החוק שימנע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב את הממשלה כל עוד מתנהל נגדו הליך משפטי.

חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת הודיע אמש (חמישי) כי "הרשימה המשותפת שוקלת בחיוב לתמוך בהדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובבחירת יו"ר חדש מטעם כחול לבן". לדבריו, ההכרעה סופית תתקבל על ידי כלל השותפים בסיעה".

בהמשך כתב בחשבון הטוויטר שלו: "המשותפת תתמוך בחוק שימנע מח"כ שהוגשו נגדו כתבי אישום להרכיב ממשלה? במדינה מתוקנת חוק זה צריך להיות המובן מאליו. כמרצה למשפטים לשעבר, סטודנטים שלי למדו שמשרתי ציבור צריכים להיות מופת ליושרה. רק ברפובליקת בננות נאשם בפלילים ממנה שרים בממשלה שיש להם אחריות על ניהול המשפט נגדו".

מהליכוד נמסר: "הודעת כחול לבן היא חרפה ומתפרסמת בעיצומו של דיון חירום שמנהל ראש הממשלה נתניהו בנושא הקורונה בהשתתפות ראש המל״ל, שרי התיירות, הבריאות, הכלכלה, ראש אגף תקציבים, מנכל משרד האוצר, מנכל משרד הבריאות, המזכיר הצבאי, מנכ״ל משרד ראש הממשלה, ראש המועצה לכלכלה ונוספים".

עוד הוסיפו: "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה. פחות מ 24 שעות מאז שראש הממשלה נתניהו קרא להקים ממשלת חירום לאומית להתמודד עם משבר הקורונה ובכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה".

"ציון אפס במנהיגות ושיקול דעת. ראש הממשלה קורא מתוך הדיון לבני גנץ להתעשת ולהצטרף מיד לממשלת חירום לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר