נגיף הקורונה הכניס אתכם לפאניקה? הנה 7 מזונות מפחיתי חרדה

העולם נמצא בעיצומו של משבר שרק הולך וגדל ויחד איתו, מפלס הלחץ הכללי עולה בהתאם. במקום לשקוע באכילה רגשית מזיקה של מתוקים, פחמימות ריקות ומאכלים עתירי שומן - הנה 7 מזונות שיכולים לסייע להפחתת החרדה ולשפר את מצב הרוח (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אכילה רגשית חיובית (צילום: unsplash)

תפוזים

תחנת כוח של ויטמין C שמלבד מניעת הצטננות, תורם לנו הרבה יותר. התפוזים מסייעים להוריד את רמת הקורטיזול (הורמון הלחץ) בגוף, ומאזנים את לחץ הדם.

אבוקדו

הם באמת מתנה שלא נגמרת. האבוקדו טעימים (ולא משנה כמה אכלתם), עשירים בוויטמינים מקבוצת B - אשר מסייעים להקל על לחץ וחרדה.

מלפפון חמוץ

המלפפון החמוץ מזרים למערכת העיכול חיידקים מועילים (פרוביוטיקה) המניעים את המוח לייצר הורמונים הנלחמים בלחץ. למעשה, כמה מדענים טוענים שמזונות מותססים עשירים ב-"GABA", אותו שליח כימי שנמצא בתרופות נוגדות חרדה. במילים אחרות, לאכילת מלפפונים חמוצים עלולה להיות אותה השפעה כמו לצריכת ואליום.

חלב

אמא נהגה לתת לכם כוס חלב לפני השינה? גם אם לא, כדאי שתתחילו לעשות זאת בעצמכם. עם ויטמינים B2 ו-B12, ומנה גדושה של חלבון - החלב ירגיע אתכם במהירות ולאורך זמן, ועל הדרך, גם תיהנו משינה איכותית יותר.

תרד

הנה סיבה נוספת להעמיס עוד עלים ירוקים בצלחת: עלי התרד מלאים במגנזיום שמסייע לווסת את רמות הקורטיזול.

עוף הודו

עוף הודו מכיל טריפטופן, חומצת אמינו המאותתת למוח לשחרר סרוטונין - חומר שתורם לתחושה כללית טובה, מעלה את מצב הרוח, מווסת את לחץ הדם, מגביר את תחושת השובע ומשפיע על מנגנוני השינה.

שיבולת שועל וקוואקר

שיבולת שועל מלאה או אינסטנט (קוואקר) מגבירה אף היא את ייצור הסרוטונין, אך העדיפו לצרוך שיבולת שועל מלאה או אורגנית, שלוקח לה זמן רב יותר להתעכל. כלומר, השפעתה המרגיעה תימשך זמן רב יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר