בשל הנגיף

הערכה: הדיון הראשון במשפט נתניהו יידחה

הלילה הודיע שר המשפטים, אמיר אוחנה, על מצב חירום במערכת המשפט ליממה הקרובה וההערכה שהוא יוארך בימים הקרובים וידחה את הדיון במשפטו של נתניהו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הצהרת נתניהו אמש (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור היה להתקיים ביום שלישי הקרוב, יידחה למועד בלתי ידוע בשל מצב החירום שהוכרז בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל עקב התפשטות נגיף ה'קורונה'.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע על מצב החירום ל-24 שעות הראשונות של השבוע, אך ההערכה היא שהוא יוארך גם להמשך.

ההודעה על התקנות החדשות במסגרת מצב החירום פורסמו קצת לאחר 01:00 בלילה במוצאי שבת על ידי הנהלת בתי המשפט ולשכתו של השר אוחנה, שממנה נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה".

למעשה, כמעט כל גופי מערכת המשפט ובהם גם בתי משפט השלום והמחוזי, רשות האכיפה והגבייה, הפרקליטות והסנגוריה הציבורית יעבדו במתכונת חירום. בית המשפט העליון, מנגד, לא יעבוד במתכונת חירום.

החלת מצב החירום תאפשר לקיים דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חקיקה הנוגעת למצב החירום המיוחד, סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים ועניינים דחופים בהוצאה לפועל.

בנוסף נמסר מלשכתו של אוחנה, כי "במהלך היום תתבצע הערכת מצב עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לצורך בחינה והיערכות מיטבית של המערכת — לאחריה יוחלט על המשך המדיניות".

לאחר פרסום דבריו של אוחנה, מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל שעומד בראש צוות ההיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה, הפיץ לנשיאי בתי המשפט הודעה ובה עדכן אותם על התקנות החדשות. הוא ציין כי מועד דיון בעניין שאינו מן העניינים שמגדיר מצב החירום בטל.

"ככל שיוחלט על הארכת תוקף ההודעה מעבר ליום א', יש בכוונתו של מנהל בתי המשפט לעשות שימוש בסמכות הנתונה לו בתקנה 3(ה') לתקנות אלה ולקבוע סוגי עניינים נוספים שיידונו בבתי המשפט. נפנה אליכם בצורה מסודרת על מנת לגבש יחד רשימה של סוגי עניינים שלדעתכם ראוי לקיים בהם דיונים בנוסף לאלה המפורטים בתקנות", כתב מרזל.

כזכור, בשבוע שעבר ביקש צוות ההגנה של נתניהו את דחיית מועד פתיחת משפטו בשל הטענה כי לא קיבלו את כל חומרי החקירה עד עתה. אך למרות זאת בקשתם נדחתה בטענה שלבינתיים אין הצדדים צריכים להשיב להקראת כתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר